کد خبر: ۵۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
عقبگرد ۱۰۳ واحدی شاخص کل بورس
معامله‌گران بازار سهام امروز در حالی با غلبه عرضه بر تقاضای سهام در گروه‌های پیش‌رو شاخص‌ساز شاهد عقبگرد نماگرهای منتخب بازار بودند که لزوم استراحت مقطعی شاخص بورس و اصلاح قیمتی سهام باعث شد تا بازار قرمزپوش به تعطیلات آخر هفته برود.
آژیر قرمز در بازار سهام
معامله‌گران بازار سهام امروز در حالی با غلبه عرضه بر تقاضای سهام در گروه‌های پیش‌رو شاخص‌ساز شاهد عقبگرد نماگرهای منتخب بازار بودند که لزوم استراحت مقطعی شاخص بورس و اصلاح قیمتی سهام باعث شد تا بازار قرمزپوش به تعطیلات آخر هفته برود.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهار شنبه 8 آذر ماه 96 با کاهش 103 واحدی روی رقم 91 هزار و 152واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 5 واحدی عدد 17 هزار و 622 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 97 واحدی به رقم  98 هزار و 557 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 23 واحدی به رقم 64 هزار و 956 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 484 واحدی عدد  193 هزار و 7 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 3 واحدی روی رقم یک هزار  و 30 واحد ایستاد.
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های مخابرات ایران با 84 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با 23 واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 21 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت بندر عباس با 56 واحد، فولاد مبارکه اصفهان با 43 واحد و فولاد خوزستان 35 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 200 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 930 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 61 هزار و 81 نوبت داد و ستد بود.
در بازار نقدی بورس اما ارزش معاملات از 173 میلیارد تومان اندکی فراتر رفت.
براساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام در اغلب گروه‌های پیشرو به خصوص در گروه فلزات اساسی و پالایشی‌ها بود که لزوم استراحت مقطعی نماگرهای بورس و اصلاح قیمتی سهام باعث شد تا بازار با نماگرهای قرمزپوش به تعطیلات آخر هفته برود، بازاری که همچنان برای ارز، انتظارهای بلندپروازانه‌ای را تا پایان سال دارد.
در حالی که به نظر می‌رسد ضعف قدرت خرید و در عین حال تداوم رکود در اقتصاد غبارگرفته کشور نتوانسته حال و هوای سهامداران وفادار بازار را از رخوت و فرسودگی به شادابی و امیدواری تغییر دهد. این در حالی است که همچنان حقیقی‌ها بازیگر اصلی بازار سهام برای روشن ماندن چراغ امید در تالار شیشه‌ای هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر: