این طرح که مانند قانون بودجه سال 1393 به تخصیص 500 هزار تن قیر رایگان به معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی تعلق گرفته نشان از آن دارد که پیمانکاران وزارت راه در پروژههای مختلف باید قیر خود را از طرق دیگری تامین کرده و وارد پروژههای خود کنند.
در سالهای گذشته با توجه به بالا رفتن هزینه خرید قیر بسیاری از پیمانکاران وزارت راه و شهرسازی برای تامین منابع مالی مورد نظر خود با مشکلات جدی مواجه شده بودند که این مساله به کندی ساخت و سازها انجامیده بود.
در کنار آن برخی از شرکتهای تولیدکننده قیر نیز با این ادعا که بخشی از قیر رایگان اختصاص یافته به معاونت روستایی از طریق پیمانکاران در بازار سیاه به فروش میرسد درخواست تغییر روش دولت در حمایت از جادههای روستایی را داشتند که البته این مساله از سوی معاونت وزارت راه پاسخ داده شد و اعلام شد با توجه به شرایط فعلی کشور روشی مناسبتر از تخصیص قیر رایگان در کوتاه مدت وجود نخواهد داشت.
با توجه به این که کاهش درآمدهای دولت در سالهای گذشته نتیجهای منفی در سهم بودجه عمرانی کشور گذاشته مشخص نیست که نحوه تامین مالی پروژههای وزارت راه طبق سالهای گذشته با اولویتبندی و به شکل تک تک صورت میگیرد یا با روشهای مانند فاینانس و کمکهای اعتباری هیات دولت جبران خواهد شد.