کد خبر: ۵۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تنوع تسهیلات بانک مسکن را از شاخص‌های مدیریت دوره فعلی این بانک عنوان کرد.

یوناتن بت کلیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با اشاره به عملکرد مثبت این بانک در راستای حمایت از اقشار متوسط جامعه با فراهم کردن انواع تسهیلات خرید مسکن گفت: بانک مسکن با سیاست‌هایی که طی چند سال گذشته در حوزه ی توانمندسازی و قدرت خرید مسکن اتخاذ کرد شرایط را برای خانه دار کردن اقشار متوسط به ویژه زوج های جوان فراهم کرد.
وی ادامه داد: پس از گام اولیه این بانک برای افزایش سقف تسهیلات مسکن بعد از سال ها تحت عنوان صندوق پس انداز مسکن یکم، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن صورت گرفت به طوری که نرخ سود این تسهیلات از 13 درصد در ابتدای فعالیت صندوق روند کاهشی به خود گرفت تا اینکه نرخ سود این تسهیلات تک رقمی شد و به 9.5 درصد رسید؛ هر چند انتظار داریم شرایط پرداخت این تسهیلات برای سایر اقشار کم درآمد جامعه تغییر کند و یک بازنگری در میزان سود و مدت بازپرداخت از سوی بانک صورت گیرد.
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنوع بسته تسهیلاتی بانک مسکن برای خانه دار شدن اقشار متوسط افزود: پس از آغاز فعالیت صندوق پس انداز مسکن یکم برای خانه دار کردن افراد، این بانک تسهیلات زوجین را در دستور کار قرار داد و امکان دریافت زوجین از این تسهیلات را فراهم کرد.
بت کلیا با بیان اینکه در حال حاضر یک فرد در پایتخت می تواند با سپرده گذاری یک ساله تا سقف 80 میلیون تومان با نرخ سود 9.5 درصد تسهیلات دریافت کند، گفت: این یک اتفاق بسیار خوب در حوزه ی مسکن است؛ هر چند شاید همچنان مشکلات در بخش خرید مسکن وجود دارد اما مقایسه ادوار مختلف در خانه دار کردن اقشار متوسط جامعه نشان از موفقیت مدیریت این دوره بانک دارد.
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر این امکان دریافت تسهیلات از محل خرید اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن (تسه) برای متقاضیانی که تمایلی به انتظار یک ساله برای دریافت تسهیلات ندارند از سوی بانک فراهم است که متقاضیان مسکن می توانند از این نوع تسهیلات استفاده کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: همچنین امکان تلفیق حساب‌های مختلف این بانک برای استفاده از تسهیلات مسکن فراهم شده است که در این راستا اخیرا بانک مسکن میزان تسهیلات خرید مسکن را با تلفیق تسهیلات از محل خرید اوراق با تسهیلات بدون سپرده به سقف 140 میلیون تومان افزایش داده است به نحوی که به هر یک از زوجین متقاضی تسهیلات از محل اوراق، در صورت تمایل یک فقره تسهیلات بدون نیاز به خرید اوراق به میزان 10 میلیون تومان پرداخت می‌شود.
وی گفت: با این حساب سقف تسهیلات زوجین تهرانی از محل اوراق علاوه بر 2 فقره تسهیلات 50 میلیون تومانی خرید مسکن و یک فقره جعاله 20 میلیون تومانی، شامل دو فقره تسهیلات 10 میلیون تومانی بدون سپرده و بدون اوراق نیز شده و به 140 میلیون تومان افزایش یافته است.
بت کلیا با بیان اینکه تسهیل خرید مسکن نیازمند سیاست های بیشتر دولت است تا اقشار بیشتری از جامعه را پوشش دهد افزود: علاوه بر اقتشار متوسط که دولت گام های مهمی برای آنها برداشته، باید سیاست های حمایتی نیز برای اقشار کم درآمد جامعه که توان دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط را ندارند در نظر بگیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمعیت غالب کشور درآمد پایین داشته و توان خرید خانه با متراژ بالا را ندارند، تصریح کرد: ساخت خانه های کوچک و با متراژهای کم از سوی دولت برای این اقشار جامعه می تواند تا حدود بسیاری از حباب قیمتی ایجاد شده در بازار مسکن بکاهد.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، قسط ماهانه تسهیلات بدون سپرده 10 میلیون تومانی که به متقاضیان تسهیلات اوراق تعلق می‌گیرد، 253 هزار و 900 تومان است. همچنین قسط ماهانه تسهیلات بدون سپرده 20 میلیون تومانی که به زوجین متقاضی تسهیلات اوراق قابل پرداخت است نیز 507 هزار و 800 تومان است.
تسهیلات جعاله 20 میلیون تومانی با نرخ سود هفده و نیم درصد و بازپرداخت 5 ساله، ارایه میشود که قسط ماهانه این تسهیلات نیز 502 هزار و 400 تومان تعیین شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: