کد خبر: ۵۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
امکان شناسایی و حذف یارانه ثروتمندان با کد ملی؛
پیش‌بینی می‌شودهشتاد و دومین مرحله یارانه نقدی بامداد یکشنبه ۲۶ آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد. مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.
یارانه آذرماه فردا واریز می شود
هشتاد و دومین مرحله یارانه نقدی، بامداد یکشنبه ۲۶ آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
پیش‌بینی می‌شودهشتاد و دومین مرحله یارانه نقدی بامداد یکشنبه ۲۶ آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.
لازم به ذکر است، که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.
براساس این گزارش در بودجه سال آینده، سازمان هدفمندی یارانه‌ها به به صندوق رفاه اجتماعی تبدیل خواهد شد و در میان بودجه مربوط به این سازمان ۳۰ درصد کاهش می‌یابد که با این تفاسیر دهک‌های پر درآمد از لیست دریافت یارانه حذف خواهند شد و نحوه شناسایی این افراد براساس درآمد ماهیانه و افراد نیازمند واقعی جامعه مشخص می‌شود.
گفتنی است، دولت یارانه نیازمند واقعی را قطع نخواهد کرد بلکه حذف دهک‌های پردرآمد از گردونه دریافت یارانه موجب می‌شود تا این مبلغ نیز در راستای فقرزدایی در جامعه هزینه شود و به بخش سلامت خانوار‌های فقیر نیز توجه ویژه‌ای خواهد شد.
در همین رابطه امروز دکتر احمد میدری معاون وزیر رفاه از امکان شناسایی درآمد خانوارها بر اساس «کدملی»  خبر داد تا بدینوسیله دولت بهتر بتواند نیازمندان واقعی را شناسایی کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «کدملی» ظرفیتی برای شناسایی درآمدهای خانوار و تعریف نظام مالیاتی است، از آمادگی برای شناسایی این درآمدها بر اساس کد ملی خبر داد و گفت: خوشبختانه ایران کشوری است که کد ملی را در تمام سازمان‌ها به رسمیت می‌شناسد و با توجه به این ظرفیت آمادگی داریم که درآمد خانوارها را شناسایی کنیم.
وی بیان کرد:در زمینه یارانه‌ها و به ویژه یارانه انرژی  همیشه یک طرف واقعیت را بیان کردیم که فقرا کمتر از یارانه‌های انرژی استفاده می کنند اما این را نگفتیم که سهم هزینه‌های انرژی در دهک اول و دوم بیش از ١٦.٥ درصد است، این در حالی است که در دهک‌های بالا این سهم حدود ٨ درصد است.
او افزود: اصلاح قیمتی و تصمیم درباره یارانه‌های انرژی در این بخش باید به گونه‌ای باشد که دچار خطای سیاستی نشویم و فقرا متضرر نشوند.



نام:
ایمیل:
* نظر: