کد خبر: ۵۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
منطقه آزاد ماکو به دلیل هم مرزی با سه کشور ترکیه، ارمنستان و آذربایجان ظرفیتی بی بدیل برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه سلامت است که می تواند در توریسم درمانی و ارائه خدمات به داخل و خارج از کشور ، مطرح شود.

در حال حاضر فرصت‌هایی بی‌نظیر و مشوق‌هایی منحصر به فرد برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مناطق آزاد ایجاد شده است.
فرصت‌های بی نظیر برای سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف در مناطق آزاد  بخصوص پس از برجام به‌وجود آمده است و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باید از مزایا و فرصت های ایجاد شده در این مناطق آگاه شوند. 
خوشبختانه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی، خدماتی و گردشگری و صنعت و معدن در منطقه آزاد ماکو رشد چشمگیری داشته بطوریکه پیش بینی می شود این حجم سرمایه گذاری تا 26 هزارمیلیارد ریال در منطقه آزاد ماکو برسد. 
رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: پزشکان خیر و آخرت اندیش ماکویی در همه جای کشور و حتی خارج از کشور می توانند با سرمایه گذاری در حوزه سلامت در منطقه آزاد ماکو هم اجر معنوی و هم منفعت اقتصادی و سود توجیه پذیر کسب کنند. 
دکتر عبداله میثمی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در نظام سلامت کم ریسک تر وسودآورتر از بخش های دیگر است افزود: دولت از حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کند و تمامی مسئولین  از سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت استقبال می کنند. 
وی افزود: در ابتدای سال جاری با مساعدت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه 5 دستگاه آمبولانس مجهز با پلاک منطقه آزاد ماکو ترخیص شد و وارد ناوگان فوریت های پزشکی منطقه شد. 

* خرید دستگاه سی تی اسکن با مساعدت سازمان منطقه آزاد ماکو 
دکتر فرید میثمی با اشاره به خریداری سی تی اسکن برای بیمارستان فجر ماکو توسط سازمان منطقه آزاد افزود: اقدامات اولیه برای خرید دستگاه سی تی اسکن انجام شده است همچنین سازمان منطقه آزاد در واگذاری زمین برای احداث خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی ودرمانی اقدامات خوبی داشته است. 
وی با اشاره به مشکل احداث مرکز بهداشتی و درمانی در کشمش تپه گفت افزود: یک قطعه زمین برای احداث مرکز بهداشتی و درمانی واگذار شده که به دلیل تعارض با میراث فرهنگی هنوز به نتیجه نرسیده ایم. 
رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو افزود: بخش کلینیک تخصصی، بخش دیالیز و شیمی درمانی در طبقه های جداگانه آماده بهره برداری هستند که با کمک خیران و مساعدت دولت در قالب طرح تحول سلامت بزودی افتتاح می شوند. 
وی یکی دیگر از مشکلات بیمارستان فجرماکو را راه دسترسی مناسب به بخش کلینیک تخصصی عنوان کرد و افزود: پیرو موافقت های صورت گرفته با شهرداری و سازمان منطقه آزاد، بجای تردد از داخل بیمارستان از سمت رودخانه زنگمار مسیرگشایی شود. 
دکتر میثمی  با اشاره به احداث فرودگاه ماکو و فراهم شدن حمل و نقل متخصصین به این منطقه افزود: خوشبختانه برای اولین بار متخصص پوست، فیزیوتراپی ، زنان ، عفونی و قلب به کادر پزشکی بیمارستان اضافه شده است و تمهیدات لازم برای بخش دندانپزشکی و تجهیز آن انجام گرفته است.

* فرصت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان فراهم است
یکی از پزشکان متخصص شهرستان ماکو نیز با اشاره به اهمیت توجه به زیرساخت های بهداشتی و درمانی  در منطقه آزاد ماکو گفت : در گذشته جامعه  پزشکی برای سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان باید از تسهیلات ۳۰  درصدی وبیشتر استفاده می کردند ولی هم اکنون با کاهش سود تسهیلات ، مزیتهای منطقه ازاد و همچنین همکاری و کارگشایی سازمان منطقه آزاد ماکو می توان از فرصت های به وجود آمده به نحو احسن استفاده کرد. 
 دکتر علی قهرمان زاده متخصص پاتولوژی و موسس مرکز پاتوبیولوژی خصوصی در شهرستان ماکو افزود: با توجه به تغییرات اعمال شده در نحوه ارزش گذاری خدمات بیمارستانی  ، همچنین همجواری باکشور ترکیه و منطقه خودمختار نخجوان و بکر بودن منطقه جهت سرمایه‌گذاری های بهداشتی ودرمانی ، فرصت بی بدیلی جهت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی فراهم شده است.
* سرمایه گذاری در حوزه سلامت کمترین ریسک پذیری و بیشترین سود را دارد
مدیرحوزه غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز گفت:  حوزه های زیادی در نظام سلامت داریم که بخش خصوصی می تواند ورود کند، عرصه هایی مانند تولید و صنعت دارو یکی از این حوزه هاست که لازم است برای تقویت آن صنعت دارو را نوسازی کنیم و اگر این اقدام صورت بگیرد می توانیم بازارهای منطقه را فتح کنیم.
اسلام یادگاری اضافه کرد: باید به سرمایه گذاران بخش خصوصی اطمینان دهیم ریسک پذیری در این حوزه از بسیاری از حوزه ها کمتر است و نه تنها توجیه اقتصادی دارد بلکه یک سرمایه گذاری مقدس برای انجام مسئولیت اجتماعی که در مسیر آسایش مردم به کار گرفته می شود.

* مشوق ها و حمایت های سازمان منطقه آزاد ماکو از سرمایه گذاری بخش خصوصی
 معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز با اعلام حمایت از هرگونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد ماکو گفت: این سازمان مشوق‌های متعددی برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در منطقه به‌وجود آورده است و مسئولین این سازمان همه حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی اعمال می‌کند که مساعدت در واگذاری زمین، تضمین پرداخت غرامت در صورت ملی شدن و سلب مالکیت، تضمین جبران خسارت‌های ناشی از ممنوعیت و توقف موافقتنامه‌های مالی و تضمین خرید کالا و خدمات تولیدی از جمله مواردی است که دولت به صورت اقتصادی برای حمایت از سرمایه‌گذاران  اعمال می‌کند.
اکبر نوبخت، امکان انتقال آزادانه ارز به منطقه، برخورداری از حمایت‌های یکسان بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، انتقال آزادانه اصل سرمایه و منافع آن به صورت ارز و کالا، امکان سرمایه‌گذاری خارجی به صورت صددرصد، پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی در همه زمینه‌ها، امکان تملک زمین در منطقه، ارائه پروانه اقامت سه ساله برای مدیران، کارشناسان و بستگان درجه یک آنها و امکان تمدید این اقامت را به عنوان برخی از امتیازهایی دانست که برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: