کد خبر: ۵۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
تالار شیشه ای در آستانه فتح قله 97 هزار واحدی
معامله‌گران بورس تهران نظاره‌گر ثبت رکورد جدید برای شاخص کل بورس تهران بودند که به تبع رشد قیمت جهانی فلزات و نفت خام بود. شاخص کل بورس هم به ۹۶ هزار و ۸۱۶ واحد رسید.
صعود ۱۳۰۷ واحدی شاخص کل بورس تهران
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 2 دی ماه 96 با افزایش 1307 واحدی روی رقم 96 هزار و 816 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 83 واحدی عدد 17 هزار و 972 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 1533واحدی به رقم  105 هزار و 43 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 1138 واحدی به رقم 69 هزار و 256 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 1679 واحدی عدد  203 هزار و 604 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 10واحدی روی رقم یک هزار  و 92 واحد ایستاد.
بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 200 واحد، ملی صنایع مس ایران با 175 واحد و پتروشیمی خارک با 135 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی فناوران با 11 واحد، گروه مپنا با 10 واحد و بانک ملت با 8 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 306 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 176 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 70 هزار و 513 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نمادهای معاملاتی شرکت‌های نوسازی ساختمان تهران، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، بانک حکمت ایرانیان، حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آذر 96، تأمین مسکن جوانان، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های مارگارین، اوراق اجاره واسط مالی تیر یکم بر روی سهام بوتان، گروه مدیریتی سرمایه‌گذاری امید، سیمان ایلام متوقف شدند.
امروز همچنین آگهی عرضه اولیه سهام شرکت عطرین نخ قم برای فردا یکشنبه 3 دی‌ماه از طریق بازار دوم فرابورس براساس روش ثبت سفارش منتشر شد.
به گزارش فارس امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد 305 میلیون سهم توسعه معادن و فلزات به ارزش کمتر از 56 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه بود.
در تأمین سرمایه امید نیز امروز 48.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان کد به کد شد.
همین وضعیت در سرمایه‌گذاری غدیر با کد به کد شدن 13 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان تکرار شد، در عین حال بیش از 11 میلیون سهم بیمه اتکایی ایرانیان به ارزش بیش از یک میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو بود.
براساس این گزارش، امروز بورس تهران درحالی شاهد معاملاتی پرحجم در گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها و همچنین پالایشی‌ها بود که رشد قیمت جهانی کالایی‌ها و عبور مس از مرز 7 هزار دلار در هر تن باعث شد، تا خوش‌بینی‌هایی نسبت به چشم‌انداز بازار کالاهای اساسی در سال 2018 میلیارد پدیدار شود، هر چند که حجم تقاضا در سایر کالاهای اساسی طبق روال هر سال در ژانویه روندی ثابت و بدون اتکاست.
امروز در گروه خودرویی‌ها نیز همسو با تحرک معامله‌گران اغلب حقیقی، الگوهای تکنیکالی حاکی از پایان اصلاح قیمتی را در پی داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر: