کد خبر: ۵۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
مجمع عمومی عادی سالیانه پست‌بانک‌ایران یکشنبه سوم دی ماه سال جاری با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای هیات‌مدیره این بانک، نمایندگان دولت، سهام عدالت، سازمان بورس و اوراق بهادار، بیش از 87/67درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی و نمایندگان و وکلای آنان و نمایندگان سازمان‌های مرتبط و ناظران در موزه ارتباطات در تهران برگزار و صورت‌های مالی سال 95 به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی پست‌بانک‌ایران: دکتر فرحی مدیرعامل بانک در مجمع مذکور گفت : ۵۱ درصد سهام بانک متعلق به دولت است و ۲۵ درصد به سهام عدالت، ۵ درصد به سهام ترجیحی کارکنان و ۱۹ درصد نیز به سایر اشخاص حقیقی و حقوفی تعلق دارد.
وی معرفی پست بانک بعنوان بانک توسعه ای و تخصصی حوزه ICT و اخذ مجوز باجه های بانکی از بانک مرکزی را زمینه رونق و چشم انداز مثبت بانک معرفی کرد و گفت: افزایش سرمایه بانک با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال پیگیری و انجام است.
مدیرعامل تقویت و توسعه خدمات الکترونیک را از برنامه های اولویت دار بانک اعلام کرد و گفت: تعداد کاربران تلفن بانک و اینترنت بانک به سرعت در حال رشد بوده و تعداد کاربران موبایل بانک در سال ۹۵ نسبت به سال قبل ۱۲۳ درصد افزایش داشته است.
فرحی در ادامه ضمن تاکید بر آموزش مستمر کارکنان متناسب با نرم افزارها و نیازهای روز عنوان کرد: تعداد دوره های آموزشی در سال ۹۵ نسبت به سال قبل ۱۱۹ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: پست بانک در سال گذشته هیچگونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته و بعنوان یک بانک مورد اعتماد در بازار بین بانکی عمل نموده است.
فرحی مطرح کرد: عقد قرارداد پست بانک با کشورهای خارجی برای تبادل حوالجات پولی فرصت ویژه ای برای ایجاد درآمد و حضور موفق در تبادلات مالی بین المللی است.
مدیرعامل بانک در ادامه به تشریح وضعیت سود و زیان پست بانک در سال ۹۵ پرداخت و گفت: سود خالص این بانک در سال گذشته ۵۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۹۴ افزایش ۴۳۶ درصدی داشته است.
دکتر فرحی در حین ارائه گزارش صورت های مالی توسط حسابرس و بازرس قانونی بانک به همراه سایر مسئولان توضیحات لازم را ارائه می نمایند
همچنین در ادامه کلیپ کاملی از فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های پست بانک ایران در این مجمع پخش گردید و بازرس قانونی بانک گزارش عملکرد مالی سال 95 را ارائه و سهامداران به بررسی آن پرداخته و تصویب کردند. سپس اعضای مجمع، سازمان حسابرسی را بعنوان بازرس و حسابرس قانونی و روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات را نیز بعنوان روزنامه‌های رسمی این بانک جهت درج آگهی ها تعیین نمودند. 
گفتنی است: مسئولان مالی پست‌بانک‌ایران به همراه نمایندگان بورس و اوراق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی در حین قرائت صورت‌های مالی توسط بازرس و حسابرس قانونی ضمن تشریح موارد مرتبط، به سئوالات و ابهامات مطرح شده نیز پاسخ‌ دادند. 
شایان ذکر است: پس از پایان رسمی مجمع، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و برخی از مدیران این بانک درجمع خبرنگاران و سهامداران حاضر و پاسخگوی سئوالات آنان بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر: