کد خبر: ۵۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور در نشست هم اندیشی تاکید کرد:
رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور در پایان این نشست صمیمانه با بیان اینکه مطالب بسیار سودمند و مفیدی در این نشست مطرح شد، گفت: بنده معتقدم با مشارکت جمعی مدیران و کارکنان سازمان، تصمیم گیری ها، برنامه ها و استراتژی های سازمان به نحو موثرتری عملیاتی می شوند به همین منظور جلسات مشابهی به طور هفتگی، ماهانه، فصلی و موردی با همکاران مالیاتی برگزار و از نظرات آنان برای تعالی نظام مالیاتی بهره می بریم.
تعالي نظام مالياتي با مديريت مبتني بر مشارکت جمعي

سید کامل تقوی نژاد با تقدیر و تشکر از تلاش های مدیران کل، معاونین و کارکنان دفاتر مذکور در انجام بهینه رسالت ها و ماموریت های سازمانی و با اشاره به جنبه های مادی و معنوی تلاش این مجموعه و به صورت عام کلیه همکاران سازمان که با وصول مالیات، گام مهمی در جهت پیشرفت و توسعه کشور برمی دارند، افزود: مدیران و کارکنان سازمان باید از دریچه مسئولیت اجتماعی و معنویت به کار و خدمت در نظام مالیاتی نگاه کنند که بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور منوط به میزان کار و تلاش آنان است.
وی نیروی انسانی سازمان را مهم ترین سرمایه سازمان توصیف کرد و گفت: سازمان امورمالیاتی کشور به لحاظ تعداد نیروی انسانی، تحصیلات دانشگاهی و پراکندگی جغرافیایی دستگاه منحصر به فردی است که در اداره امور کشور به ویژه عرصه اقتصادی، نقش و جایگاه کلیدی دارد و مدیران و کارکنان آن به دلیل مسئولیت های سنگینی که بر دوش دارند، جزو سرمایه های ارزنده نظام اداری و اقتصادی کشور محسوب می شوند.
تقوی نژاد بر ضرورت ارتقای جایگاه نظام مالیاتی در نزد افکار عمومی و مردم هم تاکید کرد و گفت: ما باید تلاش کنیم جایگاه نظام مالیاتی را در نزد افکار عمومی ارتقا دهیم و این کار با ارتقای سلامت نظام اداری، اخلاق مداری، مودی مداری و مبارزه جدی با فساد و تخلفات اداری امکان پذیر است.
رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور، یکی از سیاست اصلی سازمان را اعتماد آفرینی و مودی مداری عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: ایجاد اعتماد میان دستگاه مالیاتی و مودیان، کلیدی ترین سیاست نظام مالیاتی است و هرجا سازمان به مودیان اعتماد کرده، نتیجه مثبت و بازخورد خوبی را دریافت کرده است.
تقوی نژاد، مودی مداری را اصل نخست و سیاست بنیادین نظام مالیاتی برشمرد و ادامه داد: برخورد محترمانه و مناسب با مودیان و احترام به حقوق ایشان و آگاه سازی مردم نسبت به تکالیف قانونی شان، بسیار مورد اهمیت است و اقدامات متعددی در این راستا صورت گرفته است که همین امر به ارتقای جایگاه نظام مالیاتی در جامعه کمک شایانی می نماید.
وی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم تا جایگاه و تراز نظام مالیاتی را در ذهن مردم ارتقا ببخشیم، گفت: برای تحقق این هدف باید سلامت نظام اداری را متحول کرده و برای مردم جا بیندازیم که سازمان امورمالیاتی، یک سازمان کارآمد و بهره مند از همکارانی سالم وپاک دست است و اخلاق نیک و رفتار مناسب، حرف اول در این سازمان را می زند.
رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور، با بیان اینکه ما باید هزینه معنوی تخلف در سازمان را بالا ببریم، گفت: با کسی که حیثیت و آبروی سازمان را خدشه دار می سازد، با جدیت و قاطعیت برخورد خواهیم کرد.
وی در ادامه مقابله جدی، قاطع و بی رحمانه با فساد را نیز از دیگر برنامه های نظام مالیاتی برشمرد و گفت: فساد خط قرمز سازمان مالیاتی است و به هیچ وجه قابل اغماض نیست.
تقوی نژاد درخصوص ضرورت توجه به وضع معیشت همکاران نیز گفت: این موضوع تنها خواسته من از هیات دولت بوده و همواره به جد پیگیر اجرایی کردن آن هستم.
وی موضوع ارتقای دانش و اطلاعات تخصصی را بسیار حیاتی برشمرد و گفت: همکاران سازمان باید چه در رابطه با مهارت و دانش تخصصی مرتبط با رشته شغلی و چه در رابطه با سلامت کاری، دوره های لازم را طی کنند و همچنین سازمان می باید برای آگاهی مودیان از تکالیف و حقوق قانونی شان، برنامه های آموزشی را به اجرا درآورد تا دانش مالیاتی مردم ارتقا یابد که این امر باعث افزایش تمکین مودیان مالیاتی خواهد شد.
تقوی نژاد در ادامه افزایش کارایی و اثربخشی نظام مالیاتی، افزایش رضایت مندی مودیان و همچنین کاهش هزینه های عملیات وصول مالیات را از مهم ترین اهداف اجرای طرح جامع مالیاتی برشمرد و گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی، سیستم مالیاتی هوشمند خواهد شد که این امر امکان مدیریت بر فرایندهای مالیاتی و کنترل اطلاعات را تسهیل خواهد کرد.
وی اجرای عدالت مالیاتی را مهم ترین سیاست سازمان عنوان کرد و گفت: همه باید در تمامی مراحل کار از تشخیص تا وصول مالیات، این موضوع را سرلوحه کار قرار دهیم.
رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور افزود: مالیات جزو حقوق عمومی و بیت المال است و نباید در وصول مالیات، غفلت کرد و از طرفی هم مالیات حق الناس است و باید حقوق مودیان را نیز محترم بشماریم.
وی در خاتمه سخنان خود، خواستار توجه جدی همکاران به موضوع تسریع در رسیدگی و قطعی سازی پرونده های مالیاتی شد و گفت: جریان رسیدگی در سازمان می باید دچار یک تحول و انقلاب شود; ضمن اینکه رسیدگی ها می باید با تکیه بر اطلاعات شفاف پرونده انجام گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: