کد خبر: ۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
بر اساس اعلام مرکز آمار نرخ تورم تولیدکننده بخش صنعت در بهار سال جاری به 22.2 درصد رسیده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ايسنا، بر اساس گزارش مرکز آمار شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش صنعت در فصل بهار 1393، 192.1 رسید که نسبت به فصل گذشته 14.3 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 18.7 درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش درصد تغییرات شاخص کل در چهار فصل منتهی به بهار سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم تولیدکننده کل بخش صنعت) 22.2 درصد است که نسبت به تورم تولیدکننده بخش صنعت در زمستان سال گذشته 6.1 درصد کاهش یافته است.

بر همین اساس شاخص قیمت بخش صنایع تولید زغال سنگ – پالایشگاه های نفت با 45.8 درصد افزایش نسبت به فصل قبل و رسیدن به عدد 167.2 بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل فصل بهار داشته است.

شاخص قیمت بخش تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم تریلر نیز با 3.4 درصد افزایش نسبت به فصل قبل به عدد 215.5 رسید که این بخش رتبه دوم تاثیرگذاری در افزایش شاخص کل را به خود اختصاص داده است.

همچنین شاخص قیمت بخش صنایع مواد غذایی و آشامیدنی با 4.2 درصد افزایش نسبت به فصل قبل به عدد 216.7 رسیده و این بخش نیز رتبه سوم تاثیرگذاری در افزایش شاخص کل را به خود اختصاص می‌دهد.

چهارمین بخش تاثیرگذار در افزایش شاخص کل بخش تولید سایر محصولات کانی غیر فلزی است که شاخص قیمت این بخش با شش درصد افزایش نسبت به فصل قبل به عدد 176.6 رسیده است.

براساس این شاخص قیمت بخش صنایع محصولات شیمیایی با 4.2 درصد افزایش نسبت به فصل گذشته به عدد 217.7 رسید.

برهمین اساس رتبه پنجم تاثیرگذاری در افزایش شاخص کل در اختیار دارد.

شاخص قیمت بخش تولید محصولات فلزی فابریکی به جز ماشین‌آلات نیز با 20.5 درصد افزایش نسبت به فصل گذشته به عدد 194 رسیده است.

همچنین تغییرات شاخص قیمت در سایر بخش‌ها تاثیر جزیی در تغییر شاخص کل بخش صنعت داشته و در میان این بخش‌ها تنها اعداد شاخص مربوط به بخش‌های تولید رادیو، تلویزیون و دستگاه ها و وسایل ارتباطی و همچنین تولید فلزات اساسی نسبت به فصل قبل کاهش یافته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار