کد خبر: ۵۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
هم اکنون نرخ سود تسهیلات حساب مسکن یکم برای شرایط عادی ۹ و نیم درصد و برای بافت های فرسوده هشت درصد با مدت زمان بازپرداخت ۱۲ ساله اعمال می شود.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  بانک مسکن- هیبنا، مسعود ایزدی، افزود: طرح حساب صندوق پس انداز یکم که از سال ۹۴ اجرا شده نیازمند سپرده گذاری بوده و متقاضیان هر دوره شش ماهه می توانند یک برابر میانگین موجودی خود تسهیلات دریافت کنند.

وی درباره میزان تسهیلات مورد نظر اظهار داشت: تسهیلات حساب صندوق پس انداز یکم در تهران به صورت انفرادی ۸۰ میلیون تومان و برای زوجین ۱۶۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده که هنگام دریافت آن می توان از تسهیلات تعمیرات و جعاله نیز بهره گیری کرد.

مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن با بیان اینکه تسهیلات دیگری هم از محل اوراق حق تقدم به خریداران مسکن پرداخت می شود، ادامه داد: بر این اساس متقاضیان با سپرده گذاری طی زمان مشخصی از محل اوراق امتیاز خود می تواند تسهیلات دریافت کند که حداکثر میزان آن در تهران به صورت انفرادی ۶۰ میلیون تومان و زوجین ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین گفت: در مراکز استان ها تسهیلات اوراق حق تقدم به صورت انفرادی ۵۰ میلیون تومان و زوجین ۸۰ میلیون تومان با نرخ سود تسهیلات ۱۷ و نیم درصد و مدت زمان باز پرداخت حداکثر ۱۲ ساله پرداخت می شود.

ایزدی افزود: متقاضیان تسهیلاتی که قصد سپرده گذاری ندارند و در زمان سریع تر قصد دریافت تسهیلات را دارند با مراجعه به شعب بانک مسکن و فرابورس می توانند امتیاز افرادی که از قبل سپرده گذاری کرده اند را خریداری کرده و از تسهیلات مورد نظر بهره برداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر دارندگان اوراق تسهیلات حق تقدم از تسهیلات استفاده نکنند می توانند در فرابورس امتیاز آن را به دیگران انتقال دهند، اظهار داشت: در تسهیلات مسکن سند ملک خریداری شده به عنوان وثیقه در نظر گرفته می شود علاوه بر این فیش حقوقی متقاضیان و یا افرادی به عنوان ضامن باید ارائه شود اما آن چه که در این میان مهم بوده این است که سند ملک خریداری شده تا زمان بازپرداخت کامل تسهیلات در رهن بانک قرار میگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: