کد خبر: ۵۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
دسترسی کاربران به دو پیام‌رسان فضای مجازی محدود شد
از دقایقی قبل دسترسی به اینستاگرام و تلگرام در کشور دچار اختلال شده است و کاربران قادر به استفاده ار این دو پیام‌رسان نیستند.
اختلال در تلگرام و اینستاگرام
از دقایقی قبل دسترسی کاربران به شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام رسان تلگرام در کشور دچار اختلال شده است و کاربران قادر به استفاده از اپلیکیشن ها در موبایل نیستند.
کاربران نسخه تلفن همراه تلگرام و اینستاگرام اعلام کرده‌اند که قادر به دسترسی به این دو نرم افزار نیستند.
به گزارش تجارت انلاین از «انتخاب»؛ هنوز از اختلال در نسخه دسکتاپ تلگرام گزارشی دریافت نشده است. برخی منابع از احتمال فیلتر تلگرام خبر داده اند.
در همین حال، سایت صداوسیما خبر داده که «با تصمیم سطوح عالی امنیتی فعالیت تلگرام و اینستاگرام به طور موقت محدود می شود»
پاول دوروف، مدیر تلگرام تایید کرده است که مسئولان ایران به دلیل مسدود نشدن برخی کانال ها، در حال مسدودسازی تلگرام هستند.
در همین حال، ایلنا گزارش داد: یک منبع آگاه نیز درباره قطعی شب گذشته ارتباطات سیار و اختلال در ارتباطات ثابت گفت: ارتباطات سیار روز گذشته با دستور مجموعه وزارت ارتباطات یا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قطع نشده بود و تمامی اختلالات مربوطه به دستور مقامات بالا دستی در یکی از نهادهای ذیربط امنیتی رخ داده است.
وی تاکید کرد: باتوجه رخدادهای چند روز اخیر، دستور داده شده است تا در صورت برگزاری تجمعات قطعی نقطه‌ای ارتباطات ثابت و قطع اینترنت موبایل خواهیم داشت.

*اختلال در اینستاگرام و تلگرام تصمیم مقطعی است
در همین رابطه ایسنا گزارش داد معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه دولت با تمام اقتدار مقابل متعرضان به مال و اموال عمومی مردم ایستادگی می‌کند، درباره اختلال در اینستاگرام و تلگرام، گفت که در زمان بروز اختلالی، استفاده از ابزارهایی برای کنترل تجمعات غیرقانونی وجود دارد که این تصمیمات مقطعی است.
جبارزاده در پاسخ به پرسشی در خصوص اختلال در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام و اینکه آیا قرار است این وضعیت ادامه پیدا کند؟ گفت:  دولت بنای تعطیلی شبکه‌های مجازی را ندارد اما در زمانی که ایجاد اختلال می‌شود طبیعی است که از ابزارهای کنترل اجتماعات غیرقانونی و تصمیمات مقطعی استفاده شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار