کد خبر: ۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
معاون وزیر خارجه اکوادور طی مصاحبه با شبکه خبری «راشاتودی» روسیه اعلام کرد که «اوپک» می‌تواند قیمت نفت را به اندازه کافی و واقعی تنظیم کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «لئوناردو آریزاگا» معاون وزیر امور خارجه اکوادور طی مصاحبه با شبکه خبری «راشاتودی» روسیه (آرتی) تأکید کرد که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قادر خواهند بود قیمت نفت را به اندازه کافی و واقعی تنظیم کنند.

«آریزاگا» در طول مصاحبه با این شبکه خبری گفت: کاهش قیمت نفت در حال حاضر وضعیت دشواری را ایجاد کرده و در این راستا کشورهای عضو «اوپک» قادر خواهند بود دیدگاه‌ها و راه‌حل‌های خود را برای حل این موضوع مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

وی همچنین کاهش قیمت کالاهایی که بر روی قیمت جهانی نفت تأثیر گذاشته است را مشخص کرد.

معاون وزیر امور خارجه اکوادور ضمن ابراز نگرانی از کاهش قیمت جهانی نفت تصریح کرد: تنها 8 درصد از بودجه این کشور در حال حاضر مختص درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام می‌باشد.

«آریزاگا» خاطرنشان کرد که اکوادور به عنوان عضوی از «اوپک» آماده کمک برای یافتن راه‌حلی مناسب برای حل این مسئله می‌باشد؛ وی گفت: خواهیم دید که چگونه بازار نفت جهانی تغییر خواهد کرد.

این مقام اکوادوری همچنین متذکر شد: مطمئن هستیم با کمک شرکای خود در «اوپک» می‌توانیم بر روی این موضوع کار کنیم؛ کشورهایی که عضو این سازمان نیستند نیز می‌توانند برای تنظیم درست و واقعی قیمت نفت کمک و یاری رسانند.

گسترش روابط تجاری اکوادور با روسیه

معاون وزیر امور خارجه اکوادور در طول مصاحبه با شبکه خبری «راشاتودی» روسیه با اشاره بر روابط 2 جانبه این کشور با روسیه گفت: در طی سال‌های اخیر صادرات خود را به روسیه 3 برابر کرده‌ایم؛ وی اعلام کرد که 80 درصد از صادرات فعلی اکوادور به روسیه موز و گل رز می‌باشد.

«آریزاگا» ضمن تأکید بر این‌که در حال حاضر «مسکو» (پایتخت روسیه) به طور موقت واردات محصولات کشاورزی از کشورهایی که تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کرده‌اند به حالت تعلیق در آورده افزود: اکوادور علاقه‌مند بوده صادرات محصولات خود را به روسیه تنوع بخشد و میوه، ماهی و محصولات و فرآورده‌های لبنی را نیز در آن‌ها بگنجاند.

پروژه‌های استراتژیک اکوادور با «مسکو»

«آریزاگا» در طول مصاحبه با شبکه خبری «آرتی» بر تمایل «کیتو» (پایتخت اکوادور) بر تقویت روابط استراتژیک خود با روسیه تأکید کرد.

وی توضیح داد که در حال حاضر پروژه‌های مشترکی به ارزش 24 میلیون دلار بین این 2 کشور در حال اجرا می‌باشد و برای فاز جدید آن‌ها نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

«آریزاگا» خاطرنشان کرد که مجموعه‌ای از پروژه‌های استراتژیک بالغ بر 28 هزار میلیون دلار را به «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه ارائه کرده است که بیش‌تر آن‌ها در بخش‌های معدن، نفت، آب، برق و ارتباطات دور کاربرد دارند.

سبد نفتی «اوپک» متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.

چندی است که روسیه به دلیل تحریم‌های غرب علیه این کشور بخشی از روابط تجاری خود با آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا و نروژ را لغو کرده و هرگونه واردات محصول را از این کشورها به داخل ممنوع کرده است.

به این دلیل مقامات روسیه پس از لغو روابط جهت پاسخ دادن به تحریم‌های غرب تمایل بیشتری به افزایش واردات محصولات از کشورهای آمریکای لاتین از خود نشان داده‌اند و این منطقه را جایگزین خوبی برای ادامه روند اقتصادی کشور خود در نظر گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار