نتیجهگیری این شرکت رتبهبندی نشان میدهد که با وجود تراکم پایین بیمه و نرخ نفوذ بیمه در اقتصادهای آسیایی، رشد مطلوب و جمعیت سالخورده، فروش بیمه را افزایش داده است.
کیان ژو، کارمند ارشد اعتبار در مودیز در این زمینه اظهار میدارد: «وضعیت توانگری بیمهگران در سطح آسیا-اقیانوسیه، با وجود افزایش الزامات سرمایه، همچنان جامد باقی خواهد ماند. اما حاشیه محصول و مدیریت دارایی و بدهی بهبود خواهد یافت.»
وی میافزاید: «بیمهگران خود را با تمرکز بر محصولات غیرحساس نسبت بهنرخبهره و افزایش روند تخصیص برای داراییهای سودآور غیرسنتی، با نرخهای پایین بهره سازگار ساختهاند. اگرچه این روشها برای برخی مانند بیمهگران زندگی و اموال و حوادث، سبب افزایش ریسک دارایی شده است.»
بهویژه برای بیمهگران اموال و حوادث چین، نسبتهای خسارت، به دلیل نرخ حق بیمه پایین که بهدلیل آزادسازی نرخ بیمه خودرو ایجاد شده، عموماً برای بیمهگران متوسط افزایش یافته است. اما نسبتهای هزینه، بهبود یافته که حاکی از تلاشهای ناظران برای تسلط بر هزینههای اضافی تملک است.
در گزارش مودیز همچنین آمده است که اتخاذ گسترده و عمیق فنآوری، مدل کسب و کار، عملیاتهای صنعت و محصولات بیمه را دچار تحول نموده است. به ویژه، فنآوری جدید باید روندهای خسارت را ساده کرده و پایگاههای مشتریان و کانالهای فروش را گستردهتر نماید.