کد خبر: ۵۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
معاون فنی شرکت سهامی بیمه البرز اعلام کرد که نفتکش حادثه دیده «توتال لاس» یا دچار نابودی کامل شده و حداکثر تعهد این شرکت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار است.

احمد صفرزاده در گفتگو با ایبِنا با تایید سهم ۲۰ درصدی بیمه البرز در بیمه بدنه نفتکش حادثه دیده ایرانی در آب های چین گفت: ۱۰ درصد از بیمه بدنه این نفتکش تحت پوشش بیمه ملت و ۷۰ درصد مابقی آن تحت پوشش قراردادهای خارجی قرار داشته است.
وی با بیان اینکه به دلیل انفجار این نفتکش، کشتی دچار «توتال لاس» شده، اظهارداشت: با فرض بر اینکه کل سرمایه ۳۲ میلیون دلاری کشتی از بین رفته باشد، ۲۰ درصد آن یعنی رمی حدود ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار آن تحت پوشش بیمه البرز بوده است.
صفرزاده توضیح داد که از خسارت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری، ۱۵ درصد بیمه اتکایی اجباری نزد بیمه مرکزی و ۷ درصد آن نزد بیمه البرز بوده است؛ ۱۴ درصد از این رقم نزد شرکت های اتکایی داخلی (شرکت های بیمه اتکایی امین و ایرانیان) و مابقی نزد شرکت های خارجی بیمه بوده است.
به گفته معاون فنی بیمه البرز، بیمه های اتکایی آسیایی طرف قرارداد بیمه البرز در پوشش اتکایی این نفتکش بوده اند.
دولت چین روز یکشنبه اعلام کرد که یک کشتی نفتکش ایرانی که اپراتور آن یک شرکت صاحب نام در حمل نفت است، پس از برخورد با یک کشتی باری چینی آتش گرفته و نفت آن در دریای شرق چین نشت کرده است.
از آنجایی که این نفتکش در اجاره شرکت «هانووا توتال» کره جنوبی بوده و محموله خریداری شده نیز متعلق به آن بوده، تحت پوشش بیمه ای کلوپ های بین المللی (P&I) قرار دارد. برخی منابع خبری می گویند ۳۰ درصد بدنه کشتی توسط بیمه البرز و ملت تحت پوشش قرار گرفته است.
در بحث ارزیابی خسارت نفت کش ها، آلودگی محیطی نیز قابل ارزیابی است اما هنوز دولت چین یا رسانه های بین المللی میزانی از نشتی نفت در آب های چین اعلام نکرده اند. براساس کسب اطلاع خبرنگار ایبِنا، هزینه حمل، بیمه و عقد قرارداد حمل از بندر، تحویل بار و بیمه و بازرسی این نفتکش با خریدار بوده است.
بر اساس برآوردها، محموله این کشتی حدود یک میلیون بشکه نفت است که ارزش آن بر اساس قیمت‌های کنونی نفت، ۶۰ میلیون دلار است.
صفرزاده اعلام کرد: بیمه البرز در چارچوب قرارداد عمر و حادثه با شرکت ملی نفتکش به ازای هریک از خدمه کشتی که در این حادثه فوت شده باشند، ۱۰۰ میلیون تومان خسارت پرداخت می کند.
معاون فنی بیمه البرز توضیح داد که اگر ۳۲ نفر خدمه ایرانی این نفتکش که در حال حاضر مفقود هستند، فوت شده باشند، ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت باید پرداخت شود که حدود ۵۰۰ میلیون تومان آن سهم اتکایی بیمه مرکزی است.
وی شرط پرداخت خسارت فوت خدمه نفتکش حادثه دیده را عمل شرکت ملی نفتکش به تعهدات بیمه ای اش نزد بیمه البرز عنوان کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: