کد خبر: ۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
مدیرعامل آبفا:
حمیدرضا جانباز افزود: مطالعه‌ جامع تأمین آب شرب کشور به شرکت مهندسی آب‌ و فاضلاب ابلاغ شده که در آن راهکارهای تأمین آب شرب شهرها طی ۲۵ سال آینده پیش‌بینی شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم، مدیرعامل آبفا گفت: در زمان حاضر با رشد جمعیت در کلان‌شهرهایی همچون کرج، مشهد، شیراز و اطراف تهران مواجه هستیم که دارای رشدی معادل 4.5 تا 6 درصد است و امکان خدمت‌رسانی مستمر را در زمینه تامین و توزیع آب با مشکل مواجه کرده است.

جانباز با اشاره به ارایه یک میلیون و 380 هزار انشعاب آب در طول یک سال گذشته، ادامه داد: در بخش جمعیت شهری 0.58 درصد افزایش جمعیت زیرپوشش را شاهد هستیم که تعداد مشترکان آب را 6.5 درصد افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: حجم تولید آب برای شهرها در یک سال گذشته 5.6 میلیارد مترمکعب بود که نشانگر آن است که باید برای بلندمدت برنامه‌ریزی جامعی صورت گیرد و از طرفی در طول این مدت نیز دو میلیون و 70 هزار انشعاب فاضلاب واگذار شده که نشانگر رشد 22 درصدی است.

وی افزود: جمعیت زیرپوشش روستایی در طول یک سال گذشته 1.9 درصد افزایش یافته و در این مدت 487 روستا و مجتمع به تعداد روستاهای زیرپوشش افزوده شده است و سال گذشته در بخش روستایی یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب آب تولید شده است.

جانباز با تاکید بر اینکه سهم وزارت نیرو برای تامین آب واحدهای مسکن مهر فعلا 100 میلیارد تومان خواهد بود، گفت: طی دستوری که وزیر نیرو صادر کرد، مقرر شده است مشترکانی که در سال‌های 90 و 91 حق انشعاب خود را پرداخت کرده‌اند و انشعاب آنها هنوز وصل نشده است، مشمول افزایش قیمت انشعاب قرار نگیرند.

 جانباز درباره بحران آب در تابستان امسال با بیان اینکه در نشست‌های شورای‌عالی آب پیش‌بینی می‌کردیم در تابستان امسال با سختی‌هایی مواجه باشیم، گفت: این موضوع موجب شد در استان‌ها و شهرهایی که با بحران کم‌آبی مواجه بودند، موضوع را به‌دقت رصد کنیم و البته از همان‌جا مطرح شد که جیره‌بندی در دستورکار وزارت نیرو نیست و درصورتی که برنامه‌ریزی برای تامین آب داشته باشیم و از سوی دیگر آب به‌درستی مصرف شود، نیازی به جیره‌بندی نیست.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 77 درصد جمعیت روستاهای کشور از شبکه آب شرب بهره‌‌مند هستند، گفت: به حدود 5700 تا 6500 روستای کشور به فراخور میزان بارش و در فصول مختلف، آب‌رسانی سیار انجام می‌شود که با روند کنونی و کمبود اعتبار در این بخش، به اهداف برنامه پنجم که پوشش 92 درصدی جمعیت روستایی بهره‌مند از شبکه آب هستند، نخواهیم رسید.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: