کد خبر: ۵۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
جنگ هسته ای با فشار کدام دکمه آغاز می شود؟
همه از خود می پرسند شروع یک حمله اتمی از سوی امریکا چگونه اتفاق می افتد؟ در این فیلم شما با راز کیف مشهور اتمی و نحوه آغاز حمله آشنا می شوید. کیفی که در آن به جای دکمه، دو شیء وجود دارد و همیشه همراه رئیس جمهور آمریکا است. راز این کیف و نحوه کار آن را در این فیلم می بینید:
کیف موسوم به «فوتبال» حاوی اسناد و اطلاعات صدور حمله اتمی از سوی رئیس جمهور امریکا است. همیشه این سوال وجود داشته است کیف چرمی مشکی که همیشه همراه رئیس جمهور آمریکا است حاوی چیست؟
پایگاه خبری بیزنس اینسایدر در مقاله‌ای نوشت این کیف چرمی مشکی که به اصطلاح «فوتبال» هسته‌ای نامیده می‌شود حاوی اقلام فوق سری است که به رئیس جمهور امریکا امکان می‌دهد که هر زمان که دور از مراکز فرماندهی معین مانند «اتاق وضعیت» کاخ سفید قرار دارد، فرمان حمله هسته‌ای صادر کند.
به گفته رابرت مک‌نامارا وزیر دفاع وقت امریکا طی سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۸ نام مستعار فوتبال [امریکایی (راگبی)] برگرفته از حرکت ضربه پا در راگبی است که به عنوان اسم رمز به یک طرح سری جنگ اتمی اطلاق شد.
به دستیاران نظامی مسئول حمل این کیف آموزش داده شده که در موقع لزوم ظرف چند دقیقه رئیس جمهور امریکا را برای یک حمله هسته‌ای آماده کنند. در این فیلم با رازهای این کیف آشنا می شوید:



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار