کد خبر: ۵۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
با تقدير از بنگاهای اقتصادی برگزيده امشب برگزار می‌شود
نهمین مسابقه ملی بهره وری ایران امشب ۲۴ دی ۹۶ با حضور اعضای هیات رئیسه و اعضای کمیسیون های اتاق بازگانی،صنایع و معادن وکشاورزی ایران و تهران و همچنین مدیران ۳۰۰ بنگاه اقتصادی کشور برگزار می‌شود.
نهمین مسابقه ملی بهره‌وری

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از رتبه آنلاین از ستاد خبری نهمین مسابقه ملی بهره وری، جشنواره ملی بهره وری با هدف اشاعه فرهنگ مدیریت بهره­وری و کمک به افزایش توان رقابت پذیری بنگاه های اقتصادی و قدردانی از  بهره­ ورترین مدیران ارشد شرکت های ایرانی با حمایت معنوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار می‌شود.

در هر دوره این جشنواره سازمان ها در ۵ رویداد شامل مسابقه ملی بهره وری، مسابقه ملی بهینه کاوی، مسابقه ملی تجربه های موفق، مسابقه بهترین محل برای کار ، مسابقه برترین توان اجرا با یکدیگر به رقابت می پردازند.

مراسم نهمین مسابقه ملی بهره‌وری با ارزیابی شاخص های بهره وری بیش از ۲۰۰۰ شرکت انجام شده و تاکنون بهره وری بیش از ۶۰۰۰ بنگاه اقتصادی در قالب ۴۰ صنعت در این جشنواره در سالیان اخیر محاسبه گردیده که در این دوره، پس از مشخص شدن نامزدهای هر صنعت، با توجه به فرآیند داوری این مسابقه که توسط بیش از ۷۵۰۰ داور که از متخصصین صنعت مربوطه است به‌صورت آنلاین انجام‌ شد و پس از برگزاری نشست کمیته علمی نتایج نهایی مشخص و از بنگاه‌های برتر به تفکیک هر صنعت در این جشنواره در سالن اجتماعات هتل پارسیان آزادی تهران برگزار می شود.

بر این اساس، بنگاههای اقتصادی برتر کشور که در طی یک دوره زمانی حداقل ۵ ساله و حداکثر ۹ ساله بیشترین بهره وری را در مراحل مختلف فعالیت بنگاه خود داشته اند، معرفی شده و به آنها لوح تقدیر ویژه جشنواره ملی بهره وری اعطاء می‌شود.

گفتنی است که مسابقه گزارش سالیانه برتر ، راه اندازی خواهد شد و شرکت ها برای تهیه گزارشات فارسی و انگلیسی مناسب و در سطح بین اللملی رقابت خواهند کرد ، مقایسه شاخص های بهره وری با شرکت های مشابه خارجی توسعه پیدا خواهد کرد و برنده شدن در جشنواره سخت تر خواهد شد.

با وجود ابنکه به تقلید از جشنواره ملی بهره وری ، ده‌ها جشنواره و جایزه و مسابقه تقلبی و کاسبکارانه راه‌اندازی خواهد شد و کار این رویداد علمی و غیرپولی را برای اصلاح ذهنیت مدیران و اصحاب رسانه سخت تر خواهد کرد. به موازات نظام نوآورانه جشنواره که بزودی وارد دهه دوم فعالیت خود می‌گردد، تلاش خواهیم کرد تا با ایجاد تغییرات گسترده جشنواره همچنان جوان، جذاب و نوآور باقی بماند .

همچنین بخش ویژه‌ای را برای دانشجویان مدیریت و صنایع و اقتصاد راه اندازی خواهیم کرد تا دسترسی راحت‌تری به شاخص‌های بهره وری شرکت‌ها جهت نوشتن مقالات و پایان نامه‌ها داشته باشند و این مهم موجب گسترش نفوذ جشنواره در نسل های آتی مدیریتی خواهد شد.

 
نام:
ایمیل:
* نظر: