کد خبر: ۵۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
چهارمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد ریسک‌ های مالی و اهمیت ویژه به موضوع ‌های مالی در صنعت بیمه برگزار شد.
برگزاری چهارمین همایش مدیریت ریسک و بیمه

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط‌عمومی بیمه‌کوثر؛ این همایش باحضور مدیرعامل بیمه‌کوثر، جمعی از مدیران عامل، معاونان و مدیران شرکت‌های بیمه و پژوهشکده بیمه و نیز جمعی از مدیران سازمان تامین‌اجتماعی نیروهای‌مسلح و مجموعه‌های تابعه آن و فعالان عرصه اقتصادی، استادان و دانشجویان رشته‌های بیمه و مالی و مدیران، کارکنان و نمایندگان شرکت برپا شد.
در این همایش مدیرعامل بیمه‌کوثر پیرامون مدیریت ریسک با نگاهی دورن‌نگر، دبیر همایش حول محورهای مدیریت ریسک، برنامه‌ها و راهکارهای کاربردی و اهداف برگزاری همایش و نیز صاحب‌نظران و استادان برجسته، سیدمحمد آسوده (مدیریت ریسک و گزارشگری مالی در شرکت‌های بیمه)، عبده تبریزی (بررسی ریسک‌های مالی در صنعت بیمه)، بهنام شهریار (نقش توانگری شرکت‌های بیمه در محاسبه ریسک‌های مالی)، امیر پوریانسب(تاثیر اجرایی شدن IFRS در شفافیت مالی در صنعت بیمه) و فرهاد اعلمی‌فر(نقش شاخص‌های بازار سرمایه بر ریسک‌های مالی در صنعت بیمه) سخنرانی کرد.
مدیرعامل شرکت در چهارمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد ریسک‌های مالی خاطرنشان‌کرد: ریسک‌های صنعت بیمه دارای دو خاستگاه دورن‌زا و برون‌زا هستند که با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و نیر دانش و بینش فعالان این صنعت می‌توانیم ریسک‌های موجود را مدیریت کنیم.
مجید مشعلچی‌فیروزآبادی گفت: اجرا نشدن IFRS، نبود کفایت ذخایر مالی، مطالبات شرکت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری ازجمله دغدغه‌های فعالان صنعت بیمه است.
وی افزود: اکنون حدود 10تا20درصد و 50تا70درصد پرتفوی شرکت‌های بیمه را به‌ترتیب مطالبات سررسید گذشته و جاری شرکت‌های بیمه را تشکیل می‌دهند که این امر فرصت‌های سرمایه‌گذاری را از شرکت‌های بیمه سلب کرده است.
مدیرعامل شرکت بیمه‌کوثر تصریح‌کرد: کاهش سود بانکی و مشکلات موجود در بخش‌های املاک و بورس نیز از دیگر مشکلات موجود شرکت‌های بیمه در حوزه سرمایه‌گذاری است.
مجید مشعلچی فیروزآبادی یاداورشد: در سه سال گذشته همایش مدیریت ریسک با بررسی کلیات مدیریت ریسک و رویکردهای بیمه‌های عمروسرمایه‌گذاری و اتومبیل برگزار شد.
همچنین مقالات منتخب با عناوین تاثیر اجرایی شدن استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی(IFRS) در شفافیت مالی (هادی قدس)، ارزیابی تاثیر قابلیت‌های پویای سازمان و ریسک‌پذیری مشتری بر ریسک‌های مالی شرکت‌های بیمه و بانک‌ها (فواد کوهزادی) و استخراج و سطح‌بندی روش‌های مدیریت ریسک مالی در شرکت بیمه ایران (بهزاد سالمی) در این همایش ارایه می‌شود.
در مراسم اختتامیه همایش از نویسندگان مقالات منتخب تقدیر به‌عمل می‌آید و به‌رسم یادبود تندیس همایش، لوح تقدیر و هدایایی به آن‌ها اهدا می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: