کد خبر: ۵۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
سقوط قیمت بیت‌کوین در بازار جهانی
تجارت آنلاین: به نظر می رسد زمان طلایی ارزهای دیجیتالی رو به پایان باشد. با وجود اینکه ماه گذشته بیت کوین به بیشترین حد خود رسید و هر کوین 19 هزار دلار معامله شد اما امروز با افت شدید و ممنوعیت های پی در پی ناقوس مرگ بیت کوین لااقل به صدا درآمد.
ناقوس مرگ بیت کوین در ایران به صدا درآمد
تجارت آنلاین: به نظر می رسد زمان طلایی ارزهای دیجیتالی رو به پایان باشد. ماه دسامبر یک ماه بسیار مهم برای تجارت ارزهای دیجیتالی بود. بیت کوین به بیشترین حد خود رسید و هر کوین 19 هزار دلار معامله شد از طرف دیگر روزانه به ارزش 50 میلیارد دلار ارز دیجیتالی تجارت شد.
امروز در خبری شوک آور برای دارندگان بیت کوین قیمت بیت‌کوین در بازار جهانی در کمتر از ۲۴ ساعت ۱۴ درصد سقوط کرد و به زیر ۱۲ هزار دلار رسید.
قیمت دیگر ارزهای مجازی نظیر اتریوم، ریپل و بیت‌کوین‌کش نیز به شدت سقوط کردند، به‌گونه‌ای که هر یک از این ارزها به ترتیب با ۱۸٫۶۴، ۲۹٫۰۸، ۲۳٫۱۴ درصد سقوط به ۱۰۸۶، ۱٫۳۲ و ۱۹۳۷ دلار رسید.
در حالی قیمت بیت‌کوین هم‌اکنون به حدود ۱۱ هزار و ۸۷۳ دلار سیده است که در ساعت ۷ صبح امروز به وقت گرینویچ قیمت بیت‌کوین ۱۳۲۰۹ دلار بود.
با سقوط قیمت بیت‌کوین هم‌اکنون ارزش بازار بیت‌کوین برای نخستین بار طی هفته‌های گذشته به کمتر از ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲٫۷ میلیارد دلار بیت‌کوین دادوستد شده است.
گفتنی است؛ نگرانی بسیار زیادی در برخی از سرمایه گذاران  سازمانی و شخصی که از بیت کوین به عنوان منبعی جهت سرمایه‌گذاری و درآمدزایی با ذخیره و فروش استفاده می‌کردند، ایجاد شده است  و در این میان بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل خرید بیت کوین با قیمت‌هایی در محدوده 17 یا 18 هزار دلار دچار ضرر و زیان شده‌اند و همین مسئله باعث شده تا ریسک خرید بیت کوین بیشتر شود.
کارشناسان معتقدند که دیگر رواج ارزهای دیجیتالی مانند سال های 2016 و 2017 رخ نخواهد داد.
در ایران هم با اظهار نظر سیف و تایید نشدن بیت کوین از سوی بانک مرکزی به نظر می رسد بیت کوین جوانمرگ شده باشد.
رییس کل بانک مرکزی این هفته با بیان اینکه در آینده مواضع دقیق تر و شفاف تری درباره بیت کوین اعلام می شود، گفت: به هیچ عنوان بانک مرکزی بیت کوین را تایید نمی‌کند.
ولی الله سیف در خصوص معاملات بیت کوین گفت: با وجود اینکه معاملات بیت کوین رواج پیدا کرده اما باید مردم مراقب این موضوع باشند. رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: ریسک های زیادی به بیت کوین وارد است و به هیچ عنوان بانک مرکزی بیت کوین را تایید نمی‌کند.
سیف تصریح کرد: در خصوص بیت کوین مطالعاتی داشته ام و در خصوص رویکرد سایر کشورهای به بیت کوین بررسی های صورت گرفته است.
رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: کسانی که در خصوص بیت کوین سرمایه گذاری می کنند نوساناتی از ریسک را می‌پذیرند.

*ارز دیجیتال وطنی در راه است
در تازه ترین خبرها در خصوص ارز دیجیتال امروز علی دیواندری صبح امروز در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی براینکه آیا پژوهشکده پولی و بانکی، پژوهشی درباره بیت کوین انجام داده است یا خیر؟ اظهار داشت: رییس کل و معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اظهارنظرهایی درباره بیت کوین و ارزهای رمزنگار داشته اند؛ ما نیز در پژوهشکده درباره پول های رمزنگار به سفارش بانک مرکزی در حال کار هستیم.
وی پول های مجازی را به دو دسته تقسیم کرد و افزود: دسته ای از این پول ها در بازار وجود دارد و به عنوان دارایی و موضوعی برای سرمایه گذاری مطرح است که موضوع بحث ما نیست؛ موضوع دیگر اقدام بانک های مرکزی دنیا برای انتشار پول های ملی خود به طور رمزنگار است مانند کاری که بانک مرکزی روسیه تصمیم گرفته تا آن را انجام دهد.
رییس پژوهشکده پولی و بانکی افزود: ما نیز در پژوهشکده پولی و بانکی طرح مطالعاتی انتشار پول ملی به طور رمزنگار را آغاز کرده ایم.
به این ترتیب باید گفت ناقوس مرگ بیت کوین لااقل در ایران به صدا درآمده و در آینده ای نزدیک پول مجازی وطنی جای ان را خواهد گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار