کد خبر: ۵۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
استاندار گلستان گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون نه تنها رشد و پیشرفت این استان، بلکه توسعه اقتصادی کشور را به همراه خواهد داشت.
ایجاد منطقه آزاد اینچه برون زمینه ساز توسعه استان و کشور است

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از فرینا، سیدمناف هاشمی روز چهارشنبه در نشست مشترک اتخاذ راهکارهای بهینه در زمینه ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی کشور در گرگان اظهار کرد: ارتباط با کشورهای آسیای میانه نیز از مزیت های اقتصادی منطقه آزاد اینچه برون است.
وی اضافه کرد: با بهره برداری خط آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان و عبور آن از اینچه برون در شرق گلستان، فرصت انتقال سریع بار از این کشورها و چین به کشورهای حاشیه خلیج فارس در کوتاه ترین زمان ممکن میسر شده است.
هاشمی ادامه داد: همچنین با توجه به موافقت دولت مبنی بر برقی کردن خط آهن اینچه برون - گرمسار - تهران با 1.2 میلیارد یورو فایناس روسی و تامین 15 درصد از محل اعتبارات داخلی، بهترین فرصت برای تبادل بار از کشورهای حاشیه خزر به تهران فراهم است.
استاندار گلستان به ایجاد خط آهن گرگان - مشهد نیز اشاره کرد و گفت: این‌ طرح به زودی اجرایی می شود و تلاش برای تامین اعتبار آن از محل BOT، فایناس و اعتبارات عمرانی در حال انجام است.
به گفته وی؛ گلستان در زمینه صنعت و کشاورزی ظرفیت های خوبی دارد و ایجاد منطقه آزاد نیز بر سرعت توسعه این استان خواهد افزود.
نشست مشترک اتخاذ راهکارهای بهینه در ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی با حضور مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و استانداران ایلام، اردبیل، سیستان و بلوچستان و بوشهر به مدت یک روز در گرگان در حال برگزاری است.
نام:
ایمیل:
* نظر: