کد خبر: ۵۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
معاملات داغ بازار سهام یخ زمستان را ذوب کرد
هر چند شاخص یک بار در چند روز گذشته برای چند دقیقه وارد کانال ۹۹ هزار واحد نیز شده بود و با عقب گرد به محدوده ۹۸ هزار واحد تاریخ سازی پایداری را شکل نداده بود اما امروز بالاخره این رکورد شکست و بورس در آستانه فتحی تاریخی ایستاد.
بورس در آستانه فتح کانال 100 هزار واحدی
شاخص کل بورس بعد از چند بار تلاش، در معاملات در پایان داد و ستدهای روز جاری با ۵۹۶ واحد صعود، برای نخستین بار کانال ۹۹ هزار واحد را فتح کرد.
هر چند شاخص یک بار در چند روز گذشته برای چند دقیقه وارد کانال ۹۹ هزار واحد نیز شده بود و با عقب گرد به محدوده ۹۸ هزار واحد تاریخ سازی پایداری را شکل نداده بود اما امروز در انتهای چهارمین روز هفته جاری بالاخره این سطح از شاخص هم فتح شد تا برگ دیگری به تحولات ادامه دار در تالار شیشه ای شکل بگیرد.
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با معاملات متعادل روبرو شدند که گروه خودرویی‌ها به پشتوانه معامله‌گران اغلب حقیقی شاهد حرکت قیمت‌ها در شیب صعودی بود. بازاری که شاخص کل آن در چند قدمی ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفته است.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه 3 بهمن ماه 96 با افزایش 596 واحدی روی رقم 99 هزار و 224 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 74 واحدی عدد 17 هزار و 439 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 664 واحدی به رقم  105 هزار و 737 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 578 واحدی به رقم 70 هزار و 701 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 456 واحدی عدد  210 هزار و 141 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 2 واحدی روی رقم یک هزار و 87 واحد ایستاد.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 294 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 260 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 64 هزار و 998 نوبت داد و ستد بود.
بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی با معاملاتی متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی هم‌سو با معاملات کدبه‌کد و درون‌گروهی گسترده سهامداران عمده مواجه بود که موج انتشار گزارش عملکردی 9 ماهه شرکت‌ها در کدال باعث شده، تا خریداران حقیقی بازار سهام با خوش‌بینی نسبت به آینده به دنبال جمع‌آوری سهام برخوردار از بازده باشند.
در این بین گروه خودرویی‌ها و قطعه‌سازها امروز شاهد حرکت قیمت‌ها از دامنه منفی به مثبت روبرو بود.
در گروه فلزات اساسی نیز تک‌سهم‌های گروه سرب و روی و آلومینیوم در حالی با اقبال خریداران سهام روبروست که شرکت‌های کوچک این گروه که در قیاس با شرکت‌های بزرگ هنوز نتوانسته‌اند، از ارزش بازاری مورد انتظار برخوردار شوند، همچنان با اقبال خریداران روبرو هستند.
در گروه معدنی‌ها نیز دوقلوهای سنگ آهنی همچنان مورد توجه خریداران حقیقی سهام در روند متعادل هستند.
شاخص کل بورس تهران در حالی هم‌اکنون در چند قدمی ثبت رکورد یکصدهزار واحدی قرار گرفته که ارزش کل بازار سهام کشور در مقایسه با ابتدای سال با افت حدود یک میلیارد دلاری مواجه است.


نام:
ایمیل:
* نظر: