کد خبر: ۵۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد:
تجارت آنلاین: وزارت نیرو برای رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی به مجلس پیشنهاد دهد تا مجلس با اصلاح قوانین زمینه را برای حضور بخش خصوصی در این صنعت را فراهم کند.
اصلاح قوانین لازمه حضور بخش خصوصی در صنعت برق
شهلا حسینی: وزارت نیرو برای رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی به مجلس پیشنهاد دهد تا مجلس با اصلاح قوانین زمینه را برای حضور بخش خصوصی در این صنعت را فراهم کند.
جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی در گفت و گو با تجارت آنلاین افزود: طبق آمار اعلام شده توسط وزارت نیرو این وزارتخانه سالانه به 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و از سوی دیگر بخش خصوصی تقاضای زیادی برای ایجاد نیروگاه های سیکل ترکیبی و خورشیدی دارد که با اجرای این طرحها توسط بخش خصوصی بار زیادی از دوش وزارت نیرو برداشته می شود.
وی از وزارت نیرو خواست برای رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی به مجلس پیشنهاد دهد تا مجلس با اصلاح قوانین زمینه را برای حضور بخش خصوصی در این صنعت را فراهم کند و ظرفیت های شرکت هایی داخلی و خارجی استفاده کند.
میرزایی خاطر نشان کرد : با مدیریت درست می توان از ظرفیت های بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف صنعت برق بهره گرفت، از سوی دیگر باید بوروکراسی اداری را سرو سامان داد ، زیرا در حال حاضر بخش خصوصی از مقررات زاید و دست و پاگیر در عذاب است .
وی در خصوص حضور شرکتهای خارجی در صنعت برق گفت : اگر مقررات دست و پا گیر از سر راه برداشته شود ،براحتی می توان از ظرفیت شرکتهای خارجی بهره برداری کرد و هدر رفت انرژی در نیروگاهها را کاهش داد. در شرایطی که منابع داخلی کشور محدود است، جذب سرمایه گذاری خارجی به ویژه در بخش برق ضروری به نظر می‌رسد.
 عضو کمیسیون  انرژی با اشاره به لزوم تغییر قوانین و مقررات وزارت نیرو گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت های خصوصی برای حضوردر طرح های برقی اعلام آمادگی کرده اند و وزات نیرو باید با اصلاح قوانین و اساسنامه های خود زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار