کد خبر: ۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی از آغاز موج بازگشت زائران عتبات به کشور از عصر امروز خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین، سرهنگ ابراهیم رضایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: از روز گذشته عملیات خروج زائران از مرز به اتمام رسید و شمار زیادی از هموطنان نیز امکان خروج از کشور را نیافته و به سمت شهرهای خود بازگشتند که این موضع سبب ازدیاد جمعیت و شلوغی در سه شهر مرزی مهران، شلمچه و چزابه نیز شد.
 
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از عصر امروز (جمعه) موج بازگشت زائران از کشور عراق آغاز شود، اظهارکرد: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران از مرز اندیشیده شده و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز برای بازگشت انجام شده است.
 
سرهنگ ابراهیم رضایی‌نژاد
 
رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه تنها بر گذرنامه‌هایی که مهر خروج از کشور زده شده ، مهر ورود به کشور نیز زده خواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاشمان این است که زائران در گذرگاه‌های ورودی به کشور دچار معطلی نشوند و از این روز مراحل چک گذرنامه و ثبت مهر بین حدود دو تا سه ثانیه انجام خواهد شد.
 
رضایی‌نژاد درباره اینکه چه تدابیری برای جلوگیری از اتباع غیرمجاز به کشور اندیشیده شده است، گفت: تمامی گذرنامه‌ها چک شده و افراد فاقد گذرنامه و افرادغیرمجاز امکان ورود به کشور را نخواهند یافت.
 
وی درعین حال با اشاره به سفر بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از ایرانیان به کشور عراق، خاطرنشان کرد: از زائران درخواست داریم که برای بازگشت به کشور عجله نکنند و خانواده‌های آنان نیز برای مراسم استقبال به مرزها مراجعه نکنند. همچنین موضوع دیگر لزوم همکاری با پلیس و توجه به توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی است که انتظار می‌رود زائران نسبت به انجام آن حساس باشند و آنها را رعایت کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار