کد خبر: ۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
یک سفر ۲ روزه از مسیر های کوهستانی سر سبز و رسیدن به ارتفاعاتی که منظره های دلنشینی دارد حس خوبی رو برای مدت ها در شما ایجاد می کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛یک سفر ۲ روزه از مسیر های کوهستانی سر سبز و رسیدن به ارتفاعاتی که منظره های دلنشینی دارد می تونه  حس خوبی رو برای مدت ها در شما ایجاد کند. مقصد هیجان انگیزی که این بار گردالی بهتون معرفی می کند، یه زیارتگاهه که وسط قشنگ ترین و آرامش بخش ترین مناظر طبیعی قرار گرفته: زیارتگاه خالد نبی در استان گلستان.
منظره ای پر از آرامش و زیبایی های بی نهایت بر فراز قله کوه گوگجه داغ چیزیه که باعث شده توجه طبیعت گردان به این منطقه جلب شود. مجموعه خالد نبی که از گورستان خالد نبی، آرامگاه چوپان آتای و زیارتگاه خالد نبی تشکیل شده یکی از قدیمی ترین مجموعه های این استان به شمار میرود.



اگه بخوایم دقیق تر آدرس بدیم اینطور می شه گفت که این مجموعه و در فاصله ۹۰ کیلو متری شمال شرق شهرستان گنبد کاووس و ۵۵ کیلو متری شمال شرق شهرستان کلاله و ۶ کیلومتری روستای گچی سو قرار دارد.


زیارتگاه خالد نبی که یکی از مکان های معروف و مهم برای بومیان اون منطقه هست که قدمتی بیشتر از ۱۵۰۰ سال  دارد. آرامگاه آتای هم به خاطر موقعیت مکانی استثناییمنظره فوق العاده چشم گیری رو بهتون نشون می دهد.



یکی از نکته های عجیب و دیدنی این مجموعه، گورستان خالد نبی هست. همونطور که در تصاویر می بینید سنگ های خیلی عجیبی بر روی هر قبر وجود داره که با گذر زمان شکسته شده است.
طول این سنگ ها در بعضی نقاط به ۲ متر هم می رسد.



انتهای پیام/
منبع:gerdali.com

نام:
ایمیل:
* نظر: