کد خبر: ۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
مدیرکل راه آهن شمال کشور از نوسازی 20 کیلومتر از راه آهن گرگان خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک 36 کیلومتر باقیمانده از این خط نیز نوسازی و بهسازی خواهد شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛یوسف گران پاشا با بیان این مطلب تصریح کرد: با توجه به افتتاح کریدور ریلی ایران- ترکمنستان و قزاقستان در هفته گذشته از سوی رییس جمهور بحث نوسازی و بهسازی خط ریلی گرگان بار دیگر در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان راه‌آهن توانستند با ثبت رکوردی مطلوب 20 کیلومتر از این مسیر را در کمتر از یک ماه بهسازی کنند.

وی ادامه داد: این مسیر که حدفاصل گرگان تا قره تپه را شامل می‌شود پس از انجام عملیات اجرایی توانسته به سرعت استاندارد نزدیک شود و در حال حاضر سرعت عبور قطارها از این مسیر به 85 کیلومتر در ساعت رسیده است. این مسیر با حضور رییس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در حال حاضر به قطارهایی باری و مسافرتی خدمات ارائه می‌کند.

مدیرکل راه آهن شمال با بیان اینکه نوسازی 36 کیلومتر باقیمانده از راه آهن گرگان نیز در دستور کار قرار گرفته اظهار کرد: در حال حاضر مرحله تجهیز کارگاه‌ها و فراهم آوردن مقدمات لازم برای نوسازی کار به اتمام رسیده و در انتظار رسیدن ریل‌ها برای آغاز پروژه هستیم به محض تامین شدن امکانات لازم کار نوسازی این مسیر نیز آغاز خواهد شد تا به زودی کل راه آهن گرگان به سطح استاندارد بازگردد.

گران پاشا به سن زیاد راه آهن در این مسیر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تا پیش از این تعداد سفرهای ریلی در مسیر گرگان در مقایسه بعضی دیگر از مسیرهای ریلی کشور زیاد نبود این خط برای نوسازی در اولویت قرار نمی‌گرفت که این مساله باعث شد کیفیت ریل در بخش‌هایی از این محور پایین بیاید و سرعت قطارها به 40 کیلومتر در ساعت کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افتتاح کریدور ریلی جدید در شمال شرق کشور که به بالارفتن قابل توجه حرکت قطارها در مسیر گرگان خواهد انجامید بحث نوسازی این محور جزء اولویت‌های اصلی راه‌آهن قرار گرفت که پس از نوسازی بخشی از آن نقاط باقیمانده نیز در آینده‌ای نزدیک بهبود کیفیت خواهد داد تا شرایط برای استفاده ترانزیتی از این محور مهم فراهم شود.

چندی قبل مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرده بود وضعیت خط ریلی گرگان چندان مطلوب نیست و قطارها برای عبور از این مسیر باید با سرعتی کمتر از 30 کیلومتر در ساعت حرکت کند. پس از آن و با تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لزوم بهبود کیفیت این خط عملیات عمرانی راه‌آهن برای اصلاح وضعیت راه آهن گرگان با سرعت زیادی آغاز شد که در مدتی کوتاه به نوسازی 20 کیلومتر از این مسیر انجامید.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: