کد خبر: ۵۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
گزارش نگران کننده بازار کار «وال استریت» را ملتهب کرد؛
تجارت آنلاین: نگرانی‌ها نسبت به سخت شدن بازار اشتغال در آمریکا و تاثیر آن بر تورم و سود سهام باعث شد تا سهامداران وال استریت اقدام به تشکیل صف فروش کرده و شاخص داو جونز بدترین سقوط روزانه را طی 20 ماه گذشته تجربه کند.

نگرانی‌ها نسبت به سخت شدن بازار اشتغال در آمریکا و تاثیر آن بر تورم و سود سهام باعث شد تا سهامداران وال استریت اقدام به تشکیل صف فروش کرده و شاخص داو جونز بدترین سقوط روزانه را طی 20 ماه گذشته تجربه کند. شاخص صنعتی داو جونز، وال استریت بدترین روز را طی دو سال گذشته تجربه کرد. این شاخص در معاملات روز گذشته 666 واحد ریخت که بیشترین سقوط درصدی این شاخص در 20 ماه گذشته محسوب می‌شود.افزایش نگرانی‌ها نسبت به تاثیر بسته شدن بیشتر بازار اشتغال آمریکا بر تورم و سوددهی اوراق سهام باعث شد تا سهامداران وال استریت اقدام به فروش سهام‌های خود و گریختن از بازار بکنند.از سوی دیگر سقوط 666 واحدی شاخص داوجونز بیشترین سقوط واحدی این شاخص مهم وال استریت از ماه دسامبر 2018، زمان رکود بزرگ اقتصادی، تاکنون بوده است. با پایان یافتن معاملات روز جمعه سه شاخص مهم وال استریت بدترین دوره هفتگی خود طی دو سال گذشته را تجربه کردند.دو شاخص S&P 500 و داوجونز بدترین هفته خود از ژانویه 2016 را تجربه کرده و شاخص نزدک نیز بدترین عملکرد هفتگی از فوریه 2016 را تجربه کردند.چاک کارلسون مدیر ارشد مؤسسه خدمات سرمایه‌گذاری اورایزن در ایالات ایندیانای آمریکا،‌گفت: سرمایه‌گذاران و مردم آمریکا شاهد بدتر شدن شرایط ناشی از افزایش نرخ بهره هستد چرا که چشم‌انداز تاثیر این اقدام بر رقابت در بازار سهام نامعلوم است.

پس از آنکه شب گذشته وزارت کار آمریکا گزارش خود نسبت به بازار اشتغال این کشور را منتشر کرد و این گزارش نشان داد که بازار اشتغال بیش از نیاز مورد انتظار در آمریکا رشد کرده و رشد حقوق‌ها در 8 سال گذشته بی‌سابقه بوده است قیمت سهام‌ها در آمریکا کاهش سریع‌تری را در پیش گرفت.یکی از اصلی‌ترین دلایل این مسئله این بود که در نتیجه رشد بازار اشتغال و بالا رفتن حقوق‌ها انتظارات نسبت به بالا رفتن تورم در آمریکا تقویت شده که این مسئله می‌تواند بانک مرکزی فدرال این کشور را به سمت و سوی اتخاذ سیاست‌هایی برای بالا بردن بیشتر و سریع‌تر نرخ بهره سوق دهد.شاخص میانگین صنعتی داوجونز یک شاخص اقتصادی بازار آزاد است که توسط وال استریت ژورنال منتشر و تهیه می‌شود. این شاخص فهرستی از 30 سهام برتر در بورس سهام نیویورک است.

به دنبال انتشار آمار قوی فرصت‌های شغلی آمریکا در ماه ژانویه، ارزش دلار بالا رفت و قیمت طلا 15.40 دلار سقوط کرد و به 1333.39 دلار در هر اونس رسید. قیمت نفت با تقویت ارزش دلار در برابر یورو در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به شدت کاهش یافت.با انتشار گزارش قوی فرصت‌های شغلی و بهبود دستمزدها در آمریکا و رشد اوراق قرضه 10 ساله وزارت خزانه داری این کشور، دلار به شدت تقویت شد.وزارت کار آمریکا اعلام کرد 200 هزار فرصت شغلی در ماه ژانویه در بخش غیرکشاورزی افزایش یافته است درحالی‌که انتظار می‌رفت 180 هزار شغل بیشتر ایجاد شود و این رقم بیشترین افزایش سالانه در بیش از 8.5 سال گذشته بود. متوسط درآمدهای ساعتی نسبت به پارسال 2.9 درصد افزایش یافت که بیشترین میزان از ژوئن 2009 بود.سوکی کوپر، تحلیلگر فلزهای گران بها در بانک استاندارد چارترد گفت: «آمارهای افزایشی، نقطه آتشی برای ایجاد فشار بیشتر کاهشی برای طلا در کوتاه‌مدت ایجاد کردهر اونس طلا با 15.40 دلار کاهش 1333.39 دلار فروخته شد.افزایش نرخ بهره، از جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران می‌کاهد زیرا این فلز گران‌بها بهره‌ای ندارد. بانک مرکزی آمریکا پس از آخرین نشست سیاست‌گذاری خود در آخر هفته گذشته، نرخ بهره را تغییر نداد اما چشم‌انداز تورمی خود را تغییر داد و از افزایش‌های تدریجی بعدی نرخ بهره خبر داد. ارزش طلا در هفته گذشته 1.1 درصد کاهش یافت. ارزش طلا در 6 هفته از 7 هفته گذشته افزایش یافته بود و به بالاترین رقم در 17 ماه گذشته برابر با 1366.07 دلار رسیده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار