کد خبر: ۵۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
مالکین کشتی ممکن است، در صورت عدم تطابق با مقررات سخت‌گیرانه انتشار گاز گوگرد (Sox)، پوشش بیمه خود را از دست بدهند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از کارگزار جهانی بیمه، مارش (Marsh)، سازمان بین‌المللی کشتی‌‌رانی (IMO)، اقدامات لازم برای کاهش اثرات گوگرد ناشی از کشتی‌های باری و تجاری را معرفی نموده است. تحت ضمیمه 6 از معاهده بین‌المللی IMO در زمینه پیشگیری از آلودگی کشتی‌ها (MARPOL)، سقف مجاز جهانی انتشار گوگرد از 5/3 درصد به 5/0 درصد در سال میلادی 2020 خواهد رسید.
این گزارش، با عنوان «مقررات انتشار گازها: دغدغه‌های صنعت دریایی» می‌افزاید: عدم تطابق با معاهدات بین‌المللی و در نتیجه، از دست دادن گواهی کنواسیون دولتی، می‌تواند بر اعتبار پوشش بیمه مالک کشتی اثر بگذارد.
مارکس بیکر، رئیس بین‌المللی عملیات دریایی مارش در این زمینه اظهار می‌دارد: «از 1 ژانویه 2020، مارش پیش‌بینی می‌کند که تعداد زیادی از کشتی‌ها درصدد رزرو جا در تعمیرگاه کشتی برای نصب دستگاه جدید یا تبدیل سوخت خود به گاز طبیعی به منظور تطابق با الزامات MARPOL خواهند بود.»
وی در ادامه می‌افزاید: قطعاً، مالکینی که برای این اقدام دیر عمل کنند، ممکن است در وضعیتی قرار بگیرند که هیچ نوع پوشش بیمه‌ای پس از سال 2020، برای کشتی تحت تملک آنها، اثربخش نباشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: