کد خبر: ۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
فشار اتحادیه اروپا به انگلیس درباره قوانین مهاجرتی تیتر روزنامه گاردین بود ، عناوینی چون تصویب بودجه دولت اوباما ، تاثیرکاهش قیمت نفت در بازارهای بورس و همکاریهای ترکیه و ایتالیا،محكوميت كارمند بانك سوئيس به جرم فروش اطلاعات در روزنامه‌های نیویورک تایمز ، فایننشال تایمز ،ديلي استار و دیلی صباح بود.
به گزارش روزنامه تجارت، فشار اتحادیه اروپا به انگلیس درباره قوانین مهاجرتی تیتر روزنامه گاردین بود ، عناوینی چون تصویب بودجه دولت اوباما ، تاثیرکاهش قیمت نفت در بازارهای بورس و همکاریهای ترکیه و ایتالیا،محكوميت كارمند بانك سوئيس به جرم فروش اطلاعات در روزنامه‌های نیویورک تایمز ، فایننشال تایمز ،ديلي استار و  دیلی صباح بود که درذیل می خوانید.

ادامه فشار اتحادیه اروپا به انگلیس
گاردین : ژان کلود یونکر ریاست کمیسیون اتحادیه اروپا به دیوید کامرون نسبت به سیاست‌های انگلستان نسبت به مهاجران اروپایی هشدار داد. رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد انگلیس با سیاه جلوه دادن مهاجران اروپای شرقی بر آنها فشار می آورد. وی تاکید کرد مهاجرت آزاد برای نیروی کار یکی از اصول اتحادیه اروپاست و نباید هیچ تبعیضی نسبت به کشورهای عضو اعمال شود. دیوید کامرون در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد مهاجران اروپایی که در انگلستان کار می کنند به مدت چهارسال از خدمات مسکن محروم خواهند بود و نباید به آنها کردیت ارائه شود.

سنا بودجه 1.1 تریلیونی را تصویب كرد
نیویورک تایمز: مجلس سنا تا اواخر جمعه شب خود را آماده تصویب بودجه 1.1 تریلیون دلاری کرد ولی به نظر می رسد تصويب نهايي این کار چند روز به طول بی انجامد . مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه با رای پایین به بودجه دولت اوباما رای داد. برنامه بودجه شامل 64 میلیارد دلار برای عملیات نظامی در سوریه ، عراق و افغانستان ، 4/5 میلیارد برای مبارزه با ابولا در غرب آفریقا خواهد شد. بانکها نیز از حمایت مالی بودجه جدید بی نصیب نماندند.

تاثیرکاهش قیمت نفت بر بازارهای بورس
فایننشال تایمز: کاهش در قیمت نفت بر بازارهای بین المللی بورس تاثیر گذاشت که ادامه موج نگران کننده ای قیمت انرژی بود که کارگزاران بورس را مجبور به فروش سهام کرد. سازمان بین المللی انرژی پیش بینی رشد تقاضا خود در سال 2015 را کاهش داد که باعث کاهش 10 درصدی  قیمت نفت شد.نفت برنت به 61.73 درصد رسید. این عملکرد باعث شده تا سرمایه گذاران نسبت به ادامه کاهش قیمت نفت در آینده نگران شوند. سایه کاهش قیمت نفت بر بازارهای بورس آمریکا نیز افتاد به طوری که قیمت سهام انرژی در بازارهای آمریکا نیز با کاهش روبرو شد.

ازسرگیری همکاریهای اقتصادی ایتالیا و ترکیه
دیلی صباح: نخست وزیر ایتالیا متئو رنزی در دیدار با همتای ترک خود احمد داوود اوغلو در استانبول اعلام کرد همکاریهای ایتالیا و ترکیه تاثیر مهمی بر تجارت مدیترانه و ارواسیا دارد و ایتالیا و ترکیه در آینده نزدیک در اقتصاد جهانی نقش مهمی خواهند داشت. ایتالیا پنجمین شریک بزرگ ترکیه است و شرکتهای ایتالیا بیش از 5.4 میلیون دلار در ترکیه سرمایه گذاری کرده‌اند.  

كارمند بانك سوئيسي مظنون به فروش اطلاعات به لبنان
ديلي استار: كارمند بانك اچ اس بي سي به جرم افشاي نام صاحبان حسابهاي مخفي اين بانك سوئيسي  به مقامات خارجي محكوم شد. هروه فلاچيني به مقامات فرانسوي و اسپانيايي درباره حسابهاي بانك سوئيسي اطلاعات داده است تا شهروندان فراري از ماليات را شناسايي كنند. درعين حال دادستاني مسئول اين پرونده مي گويد اين كارمند بخش كامپيوتر به دنبال استفاده شخصي از اطلاعات و فروش آنها به بانكهاي لبنان بوده است. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار