کد خبر: ۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
رحمانی‌فضلی خبر داد:
وزیر کشور گفت: 31 استان کشور آمادگی دارند ظرفیت‌های خود را در اختیار پژوهش و فناوری قرار دهند.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری گفت: پژوهش موضوع بسیار مهمی است اما آنچه در عمل با آن مواجهیم این است که پژوهش نتوانسته در مقابل نیازهای ما اثرگذاری چندانی داشته باشد.
 
وی افزود: بنده به عنوان وزیر کشور که متصدی اجرای حاکمیت و محور توسعه استان‌ها و مناطق است، با مسائل و مشکلات بسیاری در ابعاد مختلف مواجه بودم ولی محور عمده تلاش‌های وزارت کشور را مبتنی بر تقویت پژوهش قرار دادیم.
 
رحمانی فضلی گفت: امنیت پایدار در حوزه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و انتظامی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که در تمام اینها مشکلات بسیاری داریم.
 
وی افزود: برخی از دلایل امنیت پایدار به نظام برنامه‌ریزی و برخی به نظام تخصیص منابع و عدم اولویت‌بندی صحیح مربوط می‌شود که پژوهش می‌تواند در هر یک از اینها تاثیرگذار باشد.
 
وزیر کشور اظهار داشت: در مقوله سیاست داخلی نیز مشکلاتی داریم که عدم حل آنها ما را دچار ناکارآمدی بیشتر می‌کند، مقوله احزاب، انتخابات، مشارکت و انجمن‌های مردم‌نهاد پس از 36 سال هنوز تعریف دقیقی ندارند، آیا نظام انتخاباتی ما متناسب با سیاست داخلی است؟ مجلس برخواسته از انتخابات فعال و پویا است؟  چرا احزاب مشکل اصلی خود را در رفتار سیاسی جامعه ایفا نمی‌کند؟ چرا هنوز احزاب قوی نداریم، چرا پس از گذشت 36 سال با تاکید امام و رهبری رفتار توسعه اقتصادی ما با بحث نفت فریب همبستگی دارد؟ چرا هنوز به توسعه درون‌زا توجه نکرده‌ایم؟ پژوهش اگر بخواهد در این حوزه‌ها وارد شود می‌تواند درگیری‌های اصلی نظام تصمیم‌سازی را حل کند.
 
وی ادامه داد: امیدواریم مسئولیت‌های بالاتری را به مناطق واگذار کنیم و در حال حاضر 31 استان ما آمادگی دارند ظرفیت‌های خود را در اختیار دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها قرار دهند.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: