کد خبر: ۵۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
در نخستین روز از ماه مارچ(10 اسفند ماه سال جاری) مرکز نمایشگاه ها و همایش های العرفان در مسقط، میزبان مدیران بورس های آسیایی و اروپایی خواهد بود.
عمان، روز پنجشنبه میزبان فیاس خواهد بود
کشور عمان میزبان هفتاد و هفتمین جلسه فدراسیون بورس های اروپایی-آسیایی(فیاس) در نخستین روز از ماه مارچ خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، در نخستین روز از ماه مارچ (10 اسفند ماه سال جاری) مرکز نمایشگاه ها و همایش های العرفان در مسقط، میزبان مدیران بورس های آسیایی و اروپایی خواهد بود.

شرکت کنندگان در این دوره فیاس، در خصوص فعالیت های اخیر بورس های اروپایی آسیایی و اهداف اجرا شده در بازه زمانی یک ساله به تبادل نظر می پردازند.

ارتقاء جایگاه انجمن از طریق احقاق اهداف برنامه ریزی شده و افزایش همکاری میان اعضا و تبادل تجربیات در خصوص موضوعات مرتبط با منافع متقابل، مهم ترین موضوع این دوره از اجلاس فیاس است.

بررسی نتایج کارگروه های مختلف و پیشنهادات و تصمیمات مرتبط با توسه تجاری از دیگر موضوعات این دوره خواهد بود.

احمد صالح آل مرحون، مدیر بورس مسقط، در حال حاضر نائب رئیس فیاس است .

بر این اساس، بورس تهران نیز به عنوان یکی از اعضای فیاس در روز پنجشنبه در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

فدراسیون بورس‌های اروپا- آسیایی که به اختصار FEAS نامیده می ‌شود، در تاریخ ۱۶ مه ‌۱۹۹۵ با هدف ایجاد یک محیط منصفانه، کارآ و شفاف در بازار بین اعضای فدراسیون تاسیس شد و همواره تلاش کرده است تا در حد امکان موانع داد‌ و ستد و تبادل دانش و تجربه را بین اعضای گروه تسهیل کند. در ضمن تقویت سطح همکاری، توسعه بازارهای اوراق بهادار کشورهای عضو، ارتقای روابط بین‌المللی و ارائه فرصت‌ های پذیرش و داد‌ و ‌ستد اوراق بهادار منتشر شده در سطح منطقه، یکپارچه‌ سازی قوانین و مقررات و استفاده از فن آوری جدید برای داد و ستد و امور پایاپای در بازارهای اوراق بهادار نیز از دیگر اهداف تشکیل فدراسیون بوده است.

فیاس دارای ۵۰ عضو اصلی و وابسته است که از ۳۰ کشور در این فدراسیون حضور دارند. اعضای ایرانی (اصلی و وابسته) این فدراسیون شامل بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالای ایران، کانون کارگزاران، سپرده گذاری مرکزی و مدیریت فناوری بورس تهران است.

 
نام:
ایمیل:
* نظر: