کد خبر: ۵۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
استاندار هرمزگان و رییس هیأت مدیره‌ی بنیاد برکت از اجرای 30 پروژه‌ با مشارکت استانداری هرمزگان و بنیاد برکت برای توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی جزیره‌ی هرمز خبر دادند.
با مشارکت بنیاد برکت و استانداری هرمزگان، توسعه‌ی جزیره‌ی هرمز وارد فاز اجرایی شد

روز سه‌شنبه 8 اسفند، نشست ستاد راهبری اجرای سند توسعه‌ی همه‌جانبه و پایدار جزیره‌ی هرمز با حضور دکتر عسکری آزاد، رییس هیأت مدیره‌ی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و دکتر همتی استاندار هرمزگان برگزار شد. در این نشست مقرر شد در مرحله‌ی نخست 30 پروژه‌ی پیشران و محرک توسعه‌ی جزیره‌ی هرمز با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد تومان در این جزیره اجرا شود.

استاندار هرمزگان با بیان این‌که در راستای بازدید وزیر کشور و دستور رییس جمهور توسعه‌ی جزایر هرمزگان در حال پی‌گیری است، عنوان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که استانداری هرمزگان با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در بهمن ماه منعقد کرد، بنیاد برکت به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در محرومیت‌زدایی و توسعه‌ی جزیره‌ی هرمز مشارکت فعال خواهد داشت.

وی ادامه داد: نیمی از این 30 پروژه‌ی پیشران توسط استانداری هرمزگان و نیم دیگر توسط بنیاد برکت تأمین اعتبار خواهد شد و اجرای آن‌ها نیز از ماه جاری آغاز و تا پایان سال 97 به اتمام خواهد رسید.

استاندار هرمزگان با بیان این‌که هدف اصلی از اجرای این پروژه‌ها توسعه‌ی گردشگری در جزیره‌ی هرمز و اشتغال‌زایی برای مردم این جزیره است، افزود: تمامی این پروژه‌ها با به‌کارگیری ساکنان بومی جزیره‌ی هرمز اجرایی می‌شود و آموزش‌های لازم به مردم این جزیره ارایه می‌شود تا اشتغال دایم برای آنان ایجاد شود.

لازم به توضیح است در بهمن ماه سال جاری، با حضور دکتر محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان تفاهم‌نامه‌ی توسعه و پیشرفت همه‌جانبه و پایدار جزیره‌ی هرمز در راستای تحقق تدابیر رهبر معظم انقلاب در زمینه‌ی محرومیت‌زدایی و‌ اقتصاد مقاومتی با اعتبار 3776 میلیارد ریال منعقد شد.

توسعه و پیشرفت همه‌جانبه و پایدار جزیره‌ی هرمز، محرومیت‌زدایی، آبادانی و ریشه‌کن کردن فقر، توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم، ایجاد مشارکت مردم، دولت و بخش‌های غیردولتی، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش رضایت‌مندی و امید به زندگی در مردم، افزایش جمعیت و مهاجرت معکوس به جزیره و کمک به توسعه‌ی زیرساخت‌های زیربنایی مورد نیاز جزیره از جمله اهداف این تفاهم‌نامه عنوان شده است.


براساس این تفاهم‌نامه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت، برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و اجرای الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت همه‌جانبه و پایدار جزیره‌ی هرمز را به عهده خواهد داشت.

جلب مشارکت‌ها و سرمایه‌های داخلی و خارجی، طراحی ساختار مدیریت و راهبری طرح، انتخاب مشاور مادر برای راهبری طرح، ارایه‌ی خدمات مشاوره و توانمندسازی جامعه‌ی محلی و تأمین منابع مالی سهم ستاد هم از دیگر تعهدات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این تفاهم‌نامه است.

استانداری هرمزگان نیز به موجب این تفاهم‌نامه‌، تعهداتی هم‌چون تسهیل‌گری و کمک به رفع موانع اجرایی، فراهم‌سازی شرایط و امکانات، کمک به جذب تسهیلات ارزان‌قیمت‌ بانکی و تأمین منابع مالی سهم استانداری را عهده‌دار خواهد بود. علاوه بر این‌ها، مساعدت در تأمین نیروی انسانی، همکاری برای صدور مجوزهای مورد نیاز در ساخت، اجرا و بهره‌برداری، اعمال مدیریت یک‌پارچه در اجرای تمامی مراحل طرح و تشکیل و راه‌اندازی ساختار اجرایی طرح از دیگر تعهدات استانداری در این تفاهم‌نامه است.

«ستاد راهبری اجرای طرح پیشرفت و آبادانی پایدار جزیره‌ی هرمز» در سطح استان هرمزگان به ریاست استاندار و با عضویت مدیرعامل بنیاد برکت به عنوان مجری طرح، رییس سازمان برنامه و بودجه (دبیر ستاد)، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان، مدیر اجرایی طرح، رؤسای تمامی دستگاه‌های دولتی در سطح استان، امام جمعه، بخشدار، رییس شورای شهر، شهردار و نمایندگان منتخب سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در جزیره، حداکثر هر دو ماه یک‌بار تشکیل جلسه خواهد داد. مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه ۵ سال است و بر اجرای آن کمیته‌ای متشکل از نمایندگان دو طرف، نظارت خواهند کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پرطرفدارترین عناوین