کد خبر: ۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
روح الله بيگي:
روح الله بیگی با اشاره به اینکه نرخ سود بانکی باید با تدبیر مناسب صورت گیرد،گفت:تدابیر نامناسب در کاهش نرخ سود موجب خروج شدید منابع از بانک ها و تشدید تورم می‎شود.
به گزارش تجارت آنلاین؛روح الله بيگي در گفتگو با تجارت گفت:نرخ سود بانکی بایست با نرخ تورم متناسب باشد تا فاصله غیر معمول این دو نرخ باعث یروز مشکلات شديد نشود.

وي درادامه افزود:بگونه ای که در سالهای گذشته دیدیم با افزایش نرخ تورم، دولت وقت بر خلاف نظر شورای پول و اعتبار و بر خلاف اصول اولیه اقتصاد، کاهش نرخ  سود بانکی را ابلاغ کردو این اشتباه بزرگ و نابخشودنی باعث خروج نقدینگی از بانکها و هدایت آن به بازارهای واسطه گری شد كه تورم افسار گسیخته و افزایش فاصله طبقاتی نتیجه این بی تدبیری بود.

نايب رييس كميسيون اقتصادي با تاكيد بر يكي از تدابیر منطقی دولت فعلی كه ایجاد انضباط مالی است،تصريح كرد: گام اول آن افزایش نرخ سود بانکی و جذب نقدینگی و از طرفی جلوگیری از افزایش غیر معقول تزریق نقدینگی بود.

وی افزود:البته هر تصمیمی در شرایط فعلی در اقتصاد کشور تبعاتی دارد. درادامه بيان كرد:انقباض مالی نیز تشدید رکود را در پی داشت لازم به ذکر است بخشی از رکود حاصل،ناشی از تورم شدید سالهای اخیر است که قدرت خرید مردم را کاهش داده است .

بيگي در رابطه با نسبت كاهش تورم با نرخ سود بانكي گفت:در شرایط کنونی با کاهش نرخ تورم می‎توان نسبت به ایجاد تناسب بین نرخ سود بانکی و تورم جدید اقدام کرد كه کاهش  معقول نرخ سود بانکی می‎تواند با کمک به تولید موجب رونق اقتصادی گردد؛از طرفی کاهش تورم قدرت خرید را نیز بالا خواهد برد.

وي يك پيشنهاد مشخص ارائه داد:پیشنهاد مشخص این است که کاهش نرخ سود بانکی با تدبیر مناسب صورت گیرد تا موجبات خروج شدید منابع از بانکها و تشدید تورم نگردد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نرخ ، سود ، تدبیر ، بانکی ، بانک ها ، کاهش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار