کد خبر: ۵۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
دکتر ربیعی در آستانه روز زن:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آستانه روز زن و تولد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: باید سیاست های معطوف به زنان گسترش پیدا کند و در سیاستگذاری ها این موضوع را مدنظر قرار دهیم .
سیاست های معطوف به زنان گسترش پیدا کند

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر علی ربیعی در نشست بانوان و مشاورین امور زنان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)و روز زن و با حضور دکتر معصومه ابتکار رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: اگر اصرار دارم که مدیریت زنان گسترش پیدا کند به خاطر این است که سیاست های معطوف به زنان گسترش پیدا کند.

وی تاکید کرد: ما باید بتوانیم وضعیت زنان را بهبود ببخشیم و به عنوان یک مساله مهم موضوع آنها را مورد توجه قرار دهیم و امیدوارم که بتوانیم اینها را پیش ببریم و اگر می خواهیم موفقیت های بزرگ حاصل شود باید موفقیت های کوچک تعریف شوند.  
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بزرگترین وزارتخانه اجتماعی کشور است که ٣٠٠ میلیون بار مراجعه به وزارتخانه ما به دلیل تولد، بیماری ، ازدواج ، مرگ و .... وجود دارد و هر فرد به طور متوسط ٢٠ بار مراجعه دارد .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما هم اکنون با زنان سرپرست خانوار ، زنان معلول در معرض آسیب، زنان سالمند تنها، سالمندی زنان و زنان کارگر  .. مواجه هستیم که وزارتخانه نیز به فکر آنان هم هست چرا که ممکن است زنان بیشتر مورد ظلم واقع شوند .
وی در ادامه گروههای خودیار محله را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در این زمینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از وزارتخانه های دیگر کار کرده است .
دکتر ربیعی  در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مقام والای حضرت  فاطمه زهرا (س) گفت: فاطمه زهرا(س) پر از رمز و راز و مفهوم است و ایشان بزرگترین کنش سیاسی و اجتماعی را در زمان خودش ساخته بوده و وارد عرصه سیاسی می شود و حق جویی و حق طلبی می کند و قهرمان می شود و جلوی انحراف جامعه می ایستد .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: فاطمه (س)  برای من زندگی و سبک زندگی است . 

تقدیر از مدیران زن سازمان تامین اجتماعی به مناسبت هفته زن

  در این نشست همچنین، ٦ مدیر زن سازمان تامین اجتماعی توسط دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اهدای لوح مورد تقدیر قرار گرفتند. در این مراسم، از خانم ها دکتر شیرین دخت فرهادی مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور زنان، ناهید حیدری مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ، شهناز حمزه لوی مدیر کل تامین اجتماعی استان لرستان، سهیلا ملکشاهی مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام، دکتر لیلا خدری مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان و دکتر ثریا پازوکی مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی تجلیل شدند.

در متن لوح اهدایی از سوی دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیران زن سازمان تامین اجتماعی آمده است:

امروزه در گستره جهانی جایگاه زنان در فرایند توسعه به جد مطرح و بحث آموزش زنان و دختران به عنوان مادرانی که اولین عاملین انتقال ارزشها و هنجارها و فرهنگ و رسوم می باشند، از اهمیت خطیری برخوردار است. معتقدم برای استفاده از مشارکت اجتماعی زنان و بهره گیری از حضور فعال آنان در عرصه های مختلف باید خانواده ها را از مناسبات عادلانه بین زن و مرد برخوردار نمود تابتوانند علاوه بر پاسخگویی به انتظارات اجتماعی به خواسته های خویش نیز بپردازند و بدان پاسخ مثبت دهند. راهبرد دولت تدبیر و امید، منبعث از ارشهای بنیادین انقلاب اسلامی، معطوف به حضور زنان در جامعه و افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی آنها و همینطور نقش آفرینی در مراحل مختلف برنامه ریزی و در تصمیم گیری های استراتژیک و کلان کشور به مثابه یک امر ضروری و معقول و نشانگر رشد عقلانیت در جامعه است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حسب ماموریتها و بایسته های سازمانی و تنوع و گستردگی مخاطبان خود تلاشهای گسترده ای برای مشارکت زنان ایفا نموده و در این خصوص سعی کرده است تا فارغ از هیاهوی جناحی و سیاسی و صرفاً بر اساس اصول رفتارهای حرفه ای و با بهره گیری از استراتژی های جهانی و مناسب ترین راهکارها نسبت به فراهم سازی زمینه های حضور زنان در عرصه های مختلف بویژه در ایجاد فرصت های برابر اشتغال از هیچ کوششی فروگذار ننماید. هر چند اذعان دارم دستیابی به هدفهای توسعه به هیچ روی کار آسانی نیست و حمایت همگانی را می طلبد. باور دارم این امر مستلزم کوششی است آگاهانه بویژه از سوی خود شما بانوان محترم، تا به مدد آن بتوان علائق زنان و مردان را در جهت بهبود اجتماعی و اقتصادی به حرکت درآورده و از آن بهره جست. تحقق این مهم همچنین نیازمند وقوف کامل نسبت به نقشها، روابط و تلاشهای زنان و مردان در عرصه حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

این لوح تقدیر به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و به پاس قدردانی از کوشش ها و تلاش های مشتاقانه و مشفقانه سرکارعالی در پیشبرد ماموریت های محوله و نیز تجلیل از نقش آفرینی شما در قوام بخشی به نهاد خانواده تقدیم می شود. از درگاه خداوند منان سعادت و شادکامی روز افزون برای شما مسالت می نمایم.
نام:
ایمیل:
* نظر: