به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از (ایبنا) کتاب «بازاریابی مد: بیشتر بفروشید» نوشته کارولین لوبن با ترجمه کوروش محمودی از سوی موسسه انتشاراتی جمال هنر منتشر شده است و بر صنعت محصولات مد و لوازم جانبی آن تمرکز دارد و به مدیران این صنعت در تاثیرگذاشتن ارزش افزودهشده مد به محصولات و همچنین به وجود آوردن مشتریان و درواقع به بازارهای رقابتی مد کمک میکند.
مد درواقع به مثابه یک عرضه چالشبرانگیز و تحریکبرانگیز است که در آن عوامل چندگانه با یکدیگر تعامل دارند و با تغییرات گرایشهای مختلف مد سازگاری دارند. این کتاب شامل توضیحات، تحلیلها و تشریحاتی است که لوبن در طول شغل حرفهای و دانشگاهی و علمیاش در رابطه با بازاریابی مد به دست آورده و چند دیدگاه جدید درباره صنعت جذاب مد، شرکتهای مد و خریداران مد ارائه میکند.
این کتاب، در قالب 8 فصل مطالبی مانند مد به مثابه امپراطوری وسوسه، مد به مثابه دنیای تاثیرات، مد و محصولات متنوع مد، نظارت بر هزینه و قیمت در بازاریابی مد، مد به مثابه یک وسیله ارتباطی، مدیریت کانالهای توزیع و بهبود تاثیرات مدف اهرم ارزش ویژه مد به مثابه یک مزیت مطلق و مدیریت چالشهای مدیران برای محصولات موفق مد را بیان کرده است.
لوبن در تمام فصلهای این کتاب پرسشهایی مانند چرا و چگونه محصولات مد علیرغم تغییرات دائمی خود برای مصرفکنندگان جذاب و گیرا هستند، کدام عوامل و مزایای مد بر مصرفکنندگان تاثیرگذار هستند و شرکتهای مد چگونه میتوانند از آنها استفاده کنند، شرکتهای مد باید از کدام استراتژیها و تاکتیکهای بازاریابی برای افزایش موفقیت محصولات مد استفاده کنند و وجهه مشتریان را مدیریت کنند، شرکتهای مد چگونه میتوانند وفاداری مشتریان را حفظ کنند و سود بیشتری از محصولات مد بدست آورند و شرکتهای مد چگونه باید تجارت الکترونیکی و معیارهای مهم تجارب اخلاقی را مدیریت کنند، مطرح کرده و به بررسی دقیق و پاسخ به آنها پرداخته است.
کتاب «بازاریابی مد: بیشتر بفروشید» به مدیران براساس آخرین تحقیقات بازاریابی مد، دیدگاههای شرکت مد، بهترین روشها و الگوها و مصاحبه با مصرفکنندگان مد، در تاثیرگذاشتن بر ارزش افزوده مد به محصولات و خلق مشتریان وفادار در بازار رقابتی مد کمک میکند.