کد خبر: ۵۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
سقوط ۷۸۸ واحدی شاخص کل بورس تهران
بازار سهام در حالی در روز بازگشایی نماد بانک ها دوباره سقوط کرد تا بی‌انگیزگی و سردرگمی در تالار شیشه ای موج بزند و نوسان‌های کاذب در بازارهای موازی از جمله بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن سهامداران را نگران کند.
قدم بانک ها برای بورس تهران شگون نداشت!
بازار سهام در حالی در روز بازگشایی نماد بانک ها دوباره سقوط کرد تا بی‌انگیزگی و سردرگمی در تالار شیشه ای موج بزند و نوسان‌های کاذب در بازارهای موازی از جمله بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن سهامداران را نگران کند.
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام همزمان با بازگشایی نماد بانک‌های صادرات و پارسیان بودند، بی‌انگیزگی فعالان بازار در کنار تنش در بازار موازی ارز باعث شده تا دورنمای جالبی برای بازار وجود نداشته باشد.
امروز شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات  چهارشنبه 23 اسفند ماه 96 با کاهش 788 واحدی روی رقم 95 هزار و 525 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 51 واحدی عدد 17 هزار و 114 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 1033 واحدی به رقم  102 هزار و 36 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 909 واحدی به رقم 67 هزار و 433 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 150 واحدی عدد  205 هزار و 629 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 2 واحدی روی رقم یک هزار و 80 واحد ایستاد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های بانک صادرات با 717 واحد ، پارس خودرو با 69 واحد و بانک ملت با 36 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 51 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر و ایران خودرو هر یک تا 24واحد و کشتیرانی با 21 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 247 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش ازیک میلیارد و 382 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 67 هزار و 572 نوبت داد و ستد بود.
براساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی شاهد معاملاتی کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی همراه با غلبه عرضه بر تقاضای سهام بود که بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌های صادرات و پارسیان پس از مدت‌ها دوری از تابلوی معاملات بورس شوک دیگری را به بازار وارد کرد.
در نماد بانک صادرات ایران امروز با کشف قیمت 50 تومانی معامله‌گران بازار سهام شاهد تبخیر ارزش بازار این سهم معادل 2 هزار و 878 میلیارد و 440 میلیون تومان نسبت به آخرین ارزش بازار محاسبه شده در روز توقف نماد بودند.
در نماد بانک پارسیان نیز در حالی بازارگردانی سهام مانع از سنگین‌تر شدن صف فروش این بانک خصوصی شد که با افت 14 درصدی قیمت پایانی سهام نسبت به آخرین معامله صورت گرفته بر روی این سهم در روز توقف نماد معاملاتی، کار خود را با صف فروش 37 میلیون سهمی در روز جاری پایان داد.
در نماد معاملاتی پرحاشیه «های‌وب» نیز انتشار انعقاد قرارداد این شرکت برای اجرای طرح خدمات عمومی اجباری روستایی «USO» سال 1395 در آخرین روزهای باقیمانده تا پایان سال در حالی افکار عمومی سهامداران را تحت تأثیر خود قرار داده که آخرین خبرها حاکی از ارسال گزارش جامعه حسابداران رسمی در مورد لزوم تعدیل سنواتی گزارش‌های مالی این شرکت حکایت دارد.
انتشار پرشائبه قرارداد کمتر از 500 میلیارد تومانی که در واپسین روزهای باقیمانده تا پایان سال به بازار سهام اعلام شده دوباره حرف و حدیق‌های بسیاری را بر سر اقدام این ناشر و همچنین سازمان بورس برای مهندسی افکار عمومی به منظور بازگشایی نماد معاملاتی این شرکت در شب عید ایجاد کرده است.
بازار سهام در حالی در شرایط بی‌انگیزگی و سردرگمی به سر می‌برد که نوسان‌های کاذب در بازارهای موازی از جمله بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن باعث شده تا دورنمای بازار سهام همچنان برای سهامداران بازار سرمایه به عنوان سرمایه‌گذاران تعریف شده در اقتصاد ایران، خاکستری بماند.


نام:
ایمیل:
* نظر: