کد خبر: ۵۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: باید بتوانیم رشته امام‌شناسی را در کشورهای اسلامی راه‌اندازی کنیم.
آیت‌الله جنتی: باید بتوانیم رشته امام‌شناسی را در کشورهای اسلامی راه‌اندازی کنیم

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  تسنیم، اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح امروز ( پنجشنبه 24 اسفند) با حضور در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب، با آرمان های امام خمینی (ره) تجدید بیعت کردند. 

بیشتر بخوانید:
اعضای مجلس خبرگان با آرما‌ن‌های امام راحل تجدید بیعت کردند

آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت:امام راحل، اسلام را زنده و پاینده کرد و به مسلمانان قدرت و عظمت داد. 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره)  روح جهاد، شهادت و ایثار را در جوانان ما تزریق کرد، افزود: در حالی که مسیر  جهاد و شهادت قرن‌ها بسته شده بود، ولی امام این مسیر را به روی امت اسلامی باز کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) در مقام مبارزه با مشرکان و کفار، علی‌وار به جنگ دشمن آمد، بی آنکه برای آنها قدرتی قائل شود و تنها قدرت را برای خداوند قائل بود، امام راحل در برابر مؤمنان مهربان و در مقام عبادت از برترین عابدان بودند. 

آیت‌الله جنتی اضافه کرد: قطعا ما مقصر هستیم که امام خمینی(ره) را هنوز نشناخته‌ایم و نتوانسته‌ایم ایشان را به درستی به جهان بشناسانیم، البته در سراسر دنیا نام ایشان مطرح است، اما این غیر از شناخت امام راحل است. 

وی گفت: ما باید بتوانیم با حضور در دانشگاه‌های دنیا، رشته امام‌شناسی را حداقل در  کشورهای اسلامی و حداکثر در دانشگاه‌های دیگر راه‌اندازی کنیم، چرا که ملت‌ها هر چقدر امام خمینی(ره)را بیشتر بشناسند، بیشتر عاشق ایشان می‌شوند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسیر امام (ره) همان مسیر علی (ع) و عاشورا است، افزود: سعی کنیم از جوانان عاشق امام عقب نمانیم، چرا که بسیاری از آنان در راه ایشان شهید شدند؛ این جوانان از ارزش‌های جمهوری اسلامی هستند و مخلصانه تلاش می‌کنند، همانگونه که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) رفتند و شهید شدند که نمونه این جوانان شهید حججی بود.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: اگر داعش تکفیری در سوریه و عراق شکست خورد، باید به حرم امام بیاییم و قبر مقدس امام راحل را ببوسیم، چرا که ایشان راه جهاد و مبارزه را باز کردند. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان با تأکید بر توجه به مقام ولایت‌فقیه در کشور، خاطرنشان کرد: هر چه داریم از ولایت‌فقیه است و باید این روحیه را زنده نگه داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: