کد خبر: ۵۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
تقویت ۵۱ واحدی کل شاخص بورس
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد سنگینی وزن معاملات کد به کد به ویژه در سهم‌های «پارسان»، «خودرو» و «شپنا» در کنار معاملات صندوق قابل معامله بانک صادرات بودند و نوسان تک سهم‌های زیرخاکی مورد توجه معامله‌گران کم تعداد بازار بود.
بازار سهام به دنبال تک سهم‌های زیرخاکی
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد سنگینی وزن معاملات کد به کد به ویژه در سهم‌های «پارسان»، «خودرو» و «شپنا» در کنار معاملات صندوق قابل معامله بانک صادرات بودند و نوسان تک سهم‌های زیرخاکی مورد توجه معامله‌گران کم تعداد بازار بود.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 26 اسفند ماه 96 با افزایش 51 واحدی روی رقم 95 هزار و 577 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 46 واحدی عدد 17 هزار و 68 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 19 واحدی به رقم  102 هزار و 17 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 24 واحدی به رقم 67 هزار و 458 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 171 واحدی عدد  205 هزار و 801 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش یک واحدی روی رقم یک هزار و 79 واحد ایستاد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی جم با 26 واحد ، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با 23 واحد وایران خودرو با 19 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ملت با 40 واحد، بانک صادرات با 36 واحد و همراه اول با 29 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 292 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش ازیک میلیارد و 355 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 59 هزار و 339 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری پتروشیمی ساختمان خلیج فارس، بیمه دی،‌حق تقدم خرید سهام کیسون، بیمه اتکایی ایرانیان، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی، بیمه دی، لیزینگ خودروی غدیر، حق تقدم خرید سهام بیمه دانا، حق تقدم خرید سهام داروسازی سبحان انکولوژی، تولید مواد اولیه داروپخش معدنی و صنعتی چادرملو، حق تقدم خرید سهام نیروکلر، ملی سوربوروی ایران، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، داروسازی زاگرس فارمد پارس، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های شیر پگاه آذربایجان شرقی، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، فولاد خوزستان، پارس الکتریک، بیمه آرمان، بیسکوئیت گرجی، اوراق اختیار خرید و فروش معدنی و صنعتی گل‌گهر، صنایع شیمیایی سینا، متوقف شدند.
امروز همچنین بلوک 15.48 درصدی سهام شرکت دوده صنعتی پارس از طرف شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به قیمت پایه هر سهم 4575 روانه میز فروش بورس تهران شد که در نهایت نتوانست برای آن مشتری بیابد.
همچنین 50.2 درصد از سهام شرکت رینگ‌سازی مشهد از طرف شرکت ایران خودرو به وکالت از شرکت‌های قطعات اتومبیل ایران و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو به قیمت پایه هر سهم 3223 ریال روی میز فروش بورس تهران قرار گرفت که فاقد مشتری بود.
به گزارش فارس امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از 179 میلییون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش بیش از 39 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.
همچنین کمتر از 38 میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش بیش از 16 میلیارد تومان کد به کد شد. در بانک انصار اما کمتر از 17 میلیون سهم به ارزش کمتر از 3 و نیم میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. معاملات کد به کد در معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز امروز با جابه جایی بیش از 9 و نیم میلیون سهم به ارزش 3 و نیم میلیارد تومان دنبال شد. همین وضعیت در صنایع پتروشیمی خلیج فارس با کد به کد شدن 9 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 و نیم میلیارد تومان دنبال شد.
اندکی بیش از 7 میلیون سهم تولید برق ماهتاب کهنوج به ارزش کمتر از 6 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو بود.
در پتروشیمی مبین نیز اندکی بیش از 7 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان کد به کد شد.7 میلیون سهم ایران خودرو نیز به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامداران عمده این سهم روبرو بود.
همچنین بیش از 6 و نیم میلیون سهم سرمایه‌گذاری ملی ایران به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو بود. کمتر از یک میلیارد تومان از واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق قابل معامله اعتماد آفرین پارسیان از سوی مدیر این صندوق کد به کد شد و در نهایت 3 و نیم میلیون سهم آسان پرداخت پرشین به ارزش بیش از 5 و نیم میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.
معاملات کد به کد نیز دست آخر در نماد نفت سپاهان با بیش از یک میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان صورت گرفت.
بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی شاهد معاملاتی متعادل و کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی بود که معاملات کد به کد در برخی سهم‌های پیشروی بازار تنها اتفاق روزمره این بازار برای معامله‌گران بی‌انگیزه بازار بود.
با این همه اگر چه روزهای پایانی سال 96 بر خلاف سنت همیشگی بازار سهام شرایطی بدتر از پارسال برای سرمایه‌گذاران وفادار این بازار پدید آورده، اما تک سهم‌هایی به اصطلاح زیرخاکی به ویژه در بازار فرابورس در کانون توجه اندک سهامداران حرفه‌ای بازار قرار گرفته است.
بازار سهام در حالی در سال جدید به کار خود پایان می‌دهد که در سال جدید طی دوشنبه هفته جاری به کار خود پایان می‌دهد که با وجود برجای گذاشتن بازدهی قابل قبول در چند صنعت پیشرو از جمله فلزات اساسی، معدنی‌ها، پالایشی‌ها و گروه فناوری اطلاعات در مابقی صنایع بورسی خود نتوانسته رضایت چندانی را برای سهامداران این گروه‌ها به همراه آورد.
بازار سهام در حالی به استقبال سال 1397 می‌رود که فصل مجامع سال آینده با توجه به حذف پیش‌بینی سود از بودجه‌های برآوردی شرکت‌ها دیدنی‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.
در نماد تبرک نیز در حالی آگهی عرضه اولیه این سهم فرابورسی برای روز دوشنبه منتشر شده که با توجه به ارزش گذاری این سهم از سوی کارگزاری بانک پاسارگاد به قیمت 1381 ریال بر مبنای ارزش بازار و تعیین دامنه قیمت 1335 ریالی تا مبلغ 1395 ریالی به ازای هر سهم در مکانیزم ثبت سفارش برای روز عرضه اولیه، از نظر برخی کارشناسان قیمت‌گذاری این شرکت سرمایه‌گذاری بسیار بالاتر از انتظارات بازار است.


نام:
ایمیل:
* نظر: