کد خبر: ۵۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:
یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از مدیران ارشد اقتصادی کشور افتتاح شد.
دامنه نوسان پویا در راه بازار سرمایه/ فاینکس یازدهم محصول تلاش جمعی

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، دکتر شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن خیر مقدم به حاضرین برگزاری یازدهمین نمایشگاه بورس و بانک و  بیمه (فاینکس 2018) را محصول همت جمعی همه فعالین بازار سرمایه دانست و گفت: خشت خشت بازار سرمایه با تلاش و همکاری سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی بر روی هم بنا شده و اگر امروز شاهد یازده سالگی فاینکس هستیم محصول این تلاش ها است.

دکتر محمدی هدف از برگزاری فاینکس را افزایش تعامل و ارتباط میان فعالین بازار سرمایه و همچنین ارتقای سواد مالی آحاد جامعه دانست و گفت: هر سال در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه شاهد معرفی آخرین دست آوردهای این سه حوزه مهم اقتصادی به مخاطبین داخلی و خارجی هستیم.

سخنگوی سازمان بورس با اشاره به بازدهی 25 درصدی سال گذشته بازار سرمایه ابراز امیدواری کرد سودآوری بورس در سال 97 با افزایش همراه باشد و گفت: سال 96 حجم معاملات از رشد مناسبی برخوردار بود و از 195هزار میلیارد تومان سال 95 به 247 هزار میلیارد تومان در سال 96 رسید.

دبیر شورایعالی بورس به مهمترین اقدامات انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: به روز رسانی سامانه معاملات، طراحی سامانه هوشمند نظارتی و اصلاح دستور العمل های پذیرش و افشا از مهمترین اقدامات انجام شده در بازار سرمایه بود.

سخنگوی سازمان بورس کاهش زمان توقف نمادها را نقطه عطفی برای بازار سرمایه دانست و گفت: سال گذشته تعداد نمادهای متوقف از 70 به 15 مورد کاهش پیدا کرد و تمام تلاش خود را برای بازگشایی نمادهای باقی مانده به کار میبریم.

وی به نمادهای " های وب" و آکنتور اشاره کرد و گفت: سازمان بورس تمام تلاش خود را برای تعیین تکلیف این نمادها به کار برده و تا احقاق حقوق سرمایه گذاران پیگیری های خود را ادامه خواهد داد.

رییس سازمان بورس از اصلاح دامنه نوسان و حجم مبنا خبر داد و گفت: دامنه نوسان و حجم مبنا در سال جاری بازنگری می شود و مجموعه اقدامات جدیدی با هدف افزایش شفافیت و نقشوندگی بازار سرمایه در دستور کار قرار دارد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان گفت: امیدواریم بازار سرمایه سال جاری نقش گسترده ای در توسعه شرکت های  بنیان ایفا کند .
نام:
ایمیل:
* نظر: