کد خبر: ۵۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در سال گذشته بازده بازار سرمایه رشد خوبی داشت و حجم معاملات از 195 هزار میلیارد به 290 هزار میلیارد تومان رسید.
پیش بینی بازده 25 درصدی بورس در سال 97
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در سال گذشته بازده بازار سرمایه رشد خوبی داشت و حجم معاملات از 195 هزار میلیارد به 290 هزار میلیارد تومان رسید.

شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ضمن تشکر از فعالان بازار سرمایه و شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه گفت: امیدوارم امسال مانند سال قبل بازار سرمایه پررونق باشد. پارسال بازده بازار سرمایه 25 درصد بود و امیدوارم امسال هم همینطور باشد.

محمدی اظهار داشت: نمایشگاه بورس، بانک، بیمه با هدف برقراری ارتباط بین فعالان بازار سرمایه علاقه‌مندان به حضور در این بازار و نهادهای بازار سرمایه تشکیل شده است و مهمترین هدف این نمایشگاه فرهنگ‌سازی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری موفق این نمایشگاه خاطرنشان کرد: امید ما این است که شرکت‌ها در این نمایشگاه مخاطبان خود را پیدا کنند. خوشبختانه امسال حضور بانک‌ها و بیمه‌ها نیز پررنگ شده است. درخصوص تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه نیز رشد خوبی داشتیم و تعداد شرکت‌ها به 390 شرکت رسید. همچنین در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی توسط شرکت‌های خارجی برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان مدارکی اهدا می‌شود.

محمدی در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته بازده بازار سرمایه رشد خوبی داشت و حجم معاملات نیز از 195 هزار میلیارد به 290 هزار میلیارد تومان رسید. همچنین اصلاحات ساختاری در بخش‌های گوناگون اجرا شد. سامانه اسمارت را فعال کردیم همچنین تعداد نمادهای بسته کاهش پیدا کرد و در بسیاری از موارد توقف‌ها زیر یک بوده است.

رئیس سازمان بورس با اشاره به تلاش این سازمان برای بازگشایی چند نماد بسته عنوان کرد: در حال حاضر از 70 نماد بسته به 15 نماد بسته رسیدیم همچنین در خصوص شرکت کنتورسازی سهام این شرکت را به قیمت دو هزار و 400 تومان از سهامداران خریدیم. درخصوص شرکت کنتورسازی پیگیری‌های قضائی نیز از طریق قوه قضائیه دنبال می‌شود. همچنین در سال گذشته نماد بانک‌های پارسیان، تجارت و صادرات بازگشایی شد. امیدواریم امسال نماد بانک پاسارگاد هم باز شود.

 محمدی گفت: امسال بحث حجم مبنا و دامنه نوسان را بازنگری خواهیم کرد همچنین از طریق تامین مالی به دنبال افزایش سودآوری شرکت‌های ایرانی هستیم. شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از طریق فرابورس حمایت می‌کنیم همچنین استارت‌آپ‌ها نیز می‌توانند در بازار سرمایه حضور پیدا کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: