کد خبر: ۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
معاون وزیر نیرو خبر داد:
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از راه‌اندازی نیروگاه ۵۰ مگاواتی قشم برای تولید برق و آب شیرین خبر داد و گفت طی سه ماه آینده نیروگاه ۱۰ مگاواتی ابوموسی نیز به بهره‌برداری می رسد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از پاون؛"هوشنگ فلاحتیان" اظهار داشت: به‌تازگی نیروگاه 50 مگاواتی قشم به‌منظور تولید برق و آب شیرین راه‌اندازی شد که با اجرای این طرح، مشکل آب جزیره قشم تا افق سال‌های آینده به‌طور کامل برطرف شد.

وی افزود : تولید آب در این نیروگاه از نیاز کنونی جزیره قشم بیشتر است و سرمایه‌گذاران می‌توانند روی کمیت آب در این جزیره جهت توسعه گردشگری، صنعت و سایر فعالیت‌ها حساب کنند.

وی با بیان اینکه به غیر از احداث نیروگاه 50 مگاواتی قشم به همراه آب‌شیرین‌کن آن، ساخت دست‌کم 500 مگاوات نیروگاه دیگر با سرمایه بخش خصوصی در این جزیره در دستورکار است، اظهار داشت: آب و برق جزیره کیش نیز از چند سال گذشته به‌طور کامل خصوصی شده و با تمهیدهایی که اندیشیده شده است، آب و برق در کیش به میزان کافی تولید می‌شود.

فلاحتیان از احداث نیروگاه 10 مگاواتی با سرمایه بخش خصوصی در جزیره ابوموسی خبر داد و گفت: خوشبختانه تجهیزات این طرح مهم حمل و نصب شده است و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته طی دو تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می رسد.

وی یادآور شد: نیروگاه‌های جزیره کیش و ابوموسی فقط مختص به این مناطق است اما نیروگاه‌هایی که در قشم مستقر شده است، ازطریق خط 230 کیلوولت بندرعباس –قشم تبادل انرژی دارد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار