کد خبر: ۵۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس مطرح کرد:
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: یک دهه برگزاری موفق فاینکس تجارب ارزشمندی را پیش روی ما قرار داده و اکنون یازدهمین دوره با شرایط بهتری در حال برگزاری است.
فاینکس، بهار صنعت مالی

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در گفتگویی رادیویی ضمن بیان مطلب فوق گفت: فاینکس یازدهم بزرگترین نمایشگاه مالی تاریخ کشور محسوب می شود. نزدیک به ۴۰۰ شرکت داخلی و ۱۲ کشور خارجی در فاینکس یازدهم حضور دارند.

یاسر فلاح با بیان اینکه کشورهایی مانند سوئیس، انگلیس، روسیه، یونان، اندونزی عراق در این نمایشگاه حاضر هستند، گفت: شرکت های بزرگ خدمات مالی بین المللی نیز در این نمایشگاه فعالیت می کنند.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: امسال فضای نمایشگاه ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده و بالغ بر ۶۰۰۰ مترمربع در اختیار فعالان صنعت مالی قرار گرفته است. این نمایشگاه در واقع بهار صنعت مالی است و مثلث اقتصادی کشور یعنی بورس، بانک و بیمه گردهم آمدند تا روش های نوین و بهینه سرمایه گذاری و آخرین دستاوردهای مالی را در به آحاد جامعه معرفی کنند.

رییس ستاد برگزاری یازدهمین نمایشگاه بورس و بانک و بیمه ابراز امیدواری کرد فاینکس یازدهم با استقبال مخاطبین همراه باشد و گفت: شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس سال ۱۳۸۳به عنوان زیر مجموعه سازمان بورس و اوراق بهادار تاسیس شد و وظیفه برگزاری این نمایشگاه به عهده این شرکت قرار دارد. شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس به نوعی وظیفه آموزش و فرهنگ سازی را در بازار سرمایه کشور عهده دار است.

یاسر فلاح افزود:  زمانی که این شرکت تاسیس شد و این نمایشگاه به زیست بازار سرمایه پیوست شاید تعداد سهامداران بورسی و فعالان بازار سرمایه به چند هزار نفر هم نمی‌رسید اما امروز در سال ۹۷ بیش از ۱۰ میلیون کد سهامداری در کشور ما وجود دارد.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: با توجه به حجم فعالین بازار سرمایه فرهنگ سازی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و دیگر نمی توان از آن به راحتی عبور کرد. امروز با توجه به کدهای صادر شده و ۴۵ میلیون برگ سهام عدالت آشنایی همه مردم ایران با بورس و بازار سرمایه بیش از گذشته ضرورت دارد.

فلاح افزود: متاسفانه اکنون ضریب نفوذ بازار سرمایه در جامعه مناسب نیست و معتقدیم همه مردم برای ورود به بازار سرمایه باید آموزش ببینند.

رییس ستاد برگزاری فاینکس یازدهم با بیان اینکه فرهنگ سازی ابزار اصلی افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه در میان جامعه است گفت:  علاوه بر موضوع آشنایی با بازار سرمایه مسئله ارتقای سواد مالی نیز مطرح است و سرمایه گذار ها باید رفتار منطقی و علمی را نیز مورد توجه قرار دهند.

یاسر فلاح ادامه داد: هرچند میزان آشنایی جامعه با بازار سرمایه بیشتر شده اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم و امیدواریم برگزاری یازدهمین دوره فاینکس بتواند بیش از سال های گذشته در مسیر فرهنگ سازی و توسعه بازار سرمایه نقش آفرین باشد.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در پایان گفتگوی رادیویی خود خاطرنشان شد: زمانی که سرمایه گذاران به بازار سرمایه وارد می شوند به معنای هدایت نقدینگی به بخش مولد اقتصاد است و محصول آن افزایش تولید و اشتغال خواهد بود.

وی افزود: قطعا هزینه تامین بنگاه های اقتصادی در بازار سرمایه بسیار پایین تر از سایر روش ها است و این فرآیند سودآوری شرکت را افزایش داده و رشد اقتصادی کشور را رقم میزند.

یادآور می شود یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه ( فاینکس 2018)  از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ فروردین ۹۷ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و شرکت های علاقه مند به مشارکت در این رویداد برای اطلاع از جزئیات می توانند به پایگاه اینترنتی نمایشگاه به نشانی www.iranfinex.ir مراجعه یا با شماره تلفن ۴۲۹۱۷۰۰۰ داخلی ۱۳۳ و ۱۱۶ تماس بگیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر: