کد خبر: ۵۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
آنچه درباره محصول تازه ایکاپ باید بدانید
مدیرعامل ایکاپ از آغاز تولید آزمایشی محصول مشترک پژو 301 خبر داد و گفت: پس از تایید توسط معتبرترین مراکز تست در اروپا در بخش بدنه و قطعات، تولیدانبوه و عرضه این محصول با بیش از 50 درصد ساخت داخل امسال آغاز می شود.
ورود پژو ۳۰۱ به بازار خودروهای زیر 100 میلیون تومان
مدیرعامل ایکاپ از آغاز تولید آزمایشی محصول مشترک پژو301خبر داد و گفت: پس از تایید توسط معتبرترین مراکز تست در اروپا در بخش بدنه و قطعات، تولیدانبوه و عرضه این محصول با بیش از 50 درصد ساخت داخل امسال آغاز می شود.
به گزارش روابط عمومی ایران خودرو، محمدرضا معتمد درباره بومي سازی و افزايش عمق ساخت داخل محصولات مشترك با پژو گفت: بومي سازی توليد، شرط اصلي ورود خودروسازان خارجي به بازار ايران است كه محصولات مشترك با پژو نيز طبق اين قاعده تا پايان سال اول توليد به سطح داخلي سازی 40درصد می رسد.
وی تاكيد كرد:‌ بيش از 150 مجموعه ای كه در توليدات ايكاپ استفاده می شود، داخلي سازی شده است. توليد 2008 را با 21درصد ساخت داخل آغاز كرده ايم كه در پايان سال اول به 40درصد خواهد رسيد.
معتمد افزود: محصول 301 نيز در بخش بدنه تا 95درصد و در موتور و قوای محركه بيش از 85درصد داخلی سازی شده كه در مجموع اين خودرو با بيش از 50درصد داخلی سازی توليد و عرضه خواهد شد.
وي با بيان اين كه ايكاپ سريع ترين رشد را در فرآيند افزايش توان قطعه سازان داشته است، خاطرنشان كرد: ما به توان قطعه سازان داخلي اعتماد داشته ايم و با ايجاد مسير مناسب، زمينه رشد آن ها را فراهم كرده ايم.
وي افزود: 10درصد از 150مجموعه ای كه قرارداد توليد آن با قطعه سازان داخلی منعقد كرده ايم از طريق جوينت ونچر سرمايه گذاری قطعه سازان اروپايي در ايران انجام و 20درصد نيز از طريق اعطاي ليسانس توليد به قطعه سازان ايراني از سوی قطعه سازان اروپايي توليد خواهد شد. 70درصد كه شامل بخش اصلی مجموعه ها است، از طريق دانش فنی موجود در قطعه سازان ايرانی مورد تاييد قرار گرفته است.
مدیرعامل ایکاپ تصريح كرد: توليد دو محصول به روز و جديد اروپايی در ايران بيانگر بلوغ و توانمندی قطعه سازان ايرانی در بومی سازی و ساخت داخل قطعات و مجموعه ها است.
ورود پژو ۳۰۱ به بازار خودروهای زیر 100 میلیون تومان

معتمد با بيان اين كه توانمندی قطعه سازان ايراني مورد تحسين و توجه مديران تامين پژو قرار گرفته است، گفت: قطعه سازان ايكاپ به دليل كيفيت عالی و قيمت رقابتی محصولات برای تامين سايت الجزاير پژو دعوت شده اند كه به صورت ارسال قطعه از ايران و يا راه اندازی خط توليد در كشور الجزاير مشاركت خواهند كرد.
زمستان سال گذشته طی بخشنامه ای به نمایندگی های ایکاپ در کشور، قیمت و زمان پیش فروش پژو 301 اعلام شد. حال پژو 301 را باید سومین خودروی ایکاپ بدانیم که بعد از پژو 2008 و پژو 508 وارد بازار کشور می شود. این محصول قرار است به صورت CBU عرضه شود.
قیمت پژو 301  در پیش فروش با احتساب مالیات و دیگر هزینه های شماره گذاری، 94 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شد.
پژو301  خودروی سدان کامپکت و جمع و جوری است که از سال ۲۰۱۱ تاکنون بر روی خط تولید کمپانی پژو قرار دارد. این خودرو بر روی پلتفرمی مشرک با سیتروئن سی الیزه و C3 و DS3 ساخته شده و هدف از تولید آن بیشتر بازارهای کشورهای در حال توسعه آسیایی و آفریقایی است.
پژو 301 در بازار جهانی با چندین موتور بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود که در بازار ایران قوی‌ترین گونه بنزینی آن یعنی موتور ۱.۶ لیتری ۱۱۵ اسب بخاری در نظر گرفته شده است.
جعبه دنده این خودرو از انواع ۵ دنده دستی، 4 دنده خودکار و 6 دنده خودکار هستند مدل 6 سرعته اتوماتیک برای بازار ایران در نظر گرفته شده است. در بخش ایمنی نیز بد نیست بدانید که موسسه EuroNCAP به این خودرو سه ستاره ایمنی داده که آن را همرده خودروهایی چون رنو ساندرو قرار می‌دهد.
قیمت 95 میلیونی برای پژو 301 می تواند آن را در کنار دیگر رقبایی چون هیوندای اکسنت و یا کیا ریو جدید قرار دهد و باید دید این پژو ایکاپ با موتور 1.6 و 3 ستاره ایمنی چقدر شانس برای پیروزی در این رقابت دارد؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار