به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمدحسن زدا در آستانه آغاز هفته کار و کارگر، و تبریک این روز به جامعه شریف کارگران، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی برای خدمت رسانی به جامعه شریف کارگران شکل گرفته است و خدمات این سازمان موجب امیدواری و اطمینان خاطر این عزیزان است.
وی با بیان اینکه فرا رسیدن هفته کارگر فرصت خوبی است تا فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته را برای بهبود خدمات ارائه شده به جامعه کارگری را مرور کنیم، اظهار داشت: جا دارد که در این مناسبت به خواسته ها و مشکلات کارگران نیز توجه ویژه داشته باشیم و در جهت برآورده شدن خواسته های آنان اقدام کنیم.
معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: کارگران شریف تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی همراه با اعضای خانواده خود از خدمات گسترده این سازمان بهره مند هستند و با پرداخت حق بیمه برای ایام سالمندی، بیماری و یا بیکاری نیز پشتوانه ای مطمئن خواهند داشت.
زدا با اشاره به نامگذاری سال ٩٧ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: بدون تردید سازمان تأمین اجتماعی در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی از تمامی ظرفیت ها استفاده خواهد کرد.
وی افزود: یکی از نتایج حمایت از کالای ایرانی افزایش اشتغال کارگران است و سازمان تأمین اجتماعی نیز با توسعه اشتغال امکان بیشتری برای توسعه خدمات خواهد داشت و امیدواریم در سال حمایت از کالای ایرانی شاهد رشد اشتغال و افزایش تعداد بیمه شدگان باشیم.
زدا آشنایی بیشتر کارگران با قوانین و مقررات مربوط به تأمین اجتماعی و حقوق و تکالیف مصرح در این قانون را از اولویت های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: تمامی بیمه شدگان بر اساس قانون دارای حقوق و تعهداتی هستند که در هفته کار و کارگر از تمامی کارگران عزیز دعوت می کنیم که از طریق ابزارهای رسانه ای و اطلاع رسانی سازمان تأمین اجتماعی از جمله پایگاه اطلاع رسانی رسمی این سازمان و همچنین نشریات و صفحات سازمان تأمین اجتماعی در فضای مجازی با حقوق و تکالیف خود آشنا شوند.
وی بیمه شدن و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتن را از اولین حقوق تمامی کارگران عنوان کرد و گفت: هر کارگری که در هر جایی مشغول به کار شود و رابطه حقوق بگیری برقرار شود، از روز اول اشتغال باید تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد.
معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی به کارگران توصیه کرد که وضعیت بیمه پردازی خود را به صورت مرتب از طریق سامانه استعلام سوابق این سازمان بررسی کنند تا در صورت نیاز بتوانند حقوق قانونی خود را پیگیری کنند.
زدا اظهار داشت: برای بررسی وضعیت بیمه پردازی افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی می توانند به پایگاه اطلاع رسانی رسمی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir مراجعه کنند، همچنین امکان استفاده از کد دستوری #١٤٢* نیز وجود دارد و بیمه شدگان به راحتی می توانند از آخرین وضعیت بیمه پردازی خود مطلع شوند.