به گزارش
تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، محسن پور سیدآقایی در مراسم اختتامیه سمینار بینالمللی امور مسافری و سیستمهای سریعالسیر بیان کرد: قطار سریعالسیر تنها یک خط سریع نیست و یک سیستم است؛ تعیین سرعت، زیرساخت خطوط سریع، بهروز کردن خطوط موجود، مواجه شدن با خطرات طبیعی، تعمیر و نگهداری، ایمنی و امنیت در قطارهای سریع، خصوصیسازی و سرمایهگذاری، ساختار کشورهای مختلف، فناوری و اطلاعات، تعرفهها و سیستم فروش بلیت از اجزای این سیستم هستند که باید در کنار هم دیده شوند.
مدیرعامل راهآهن از پیشنهاد تشکیلسازمان مستقل برای قطارهای سریع السیر به دولت خبر داد و افزود: با موافقت وزیر راه و شهرسازی، سازمان مستقل قطارهای سریع السیر در راهآهن تشکیل خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد، با تشکیل سازمان فوق، تا چهار سال آینده خط سریع السیر تهران - اصفهان با در نظر گرفتن تمام موارد به بهرهبرداری برسد.
انتهای پیام/