وی افزود: در حال حاضر نیز روال قبل حاکم شده و کامیونهای ترک در مرز پلمپ نمیشوند و وارد ایران میشوند و از سوخت ارزان استفاده میکنند. این در حالی است که کامیون های ایرانی مجبور هستند سوخت گران قیمت ترکیه را بخرند.
به گفته خوانساری کامیون های ایرانی به ازای هر 100 کیلومتر باید 50 یورو عوارض پرداخت کنند و کامیونهای ترکیه نیز همین میزان را باید بپردازند و این موضوع با توجه به سوخت گران قیمت ترکیه منصفانه نیست و به ضرر ماست.
رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به اینکه این موضوع تا چه تاریخی ادامه دارد؟ گفت: برای این موضوع تاریخی مشخص و تعیین نشده و باید بررسی شود تا به راهکاری مشخص برسیم.
خوانساری گفت: تنها راهکار این موضوع آن است که در مقابل زیادهخواهیهای ترکیه ایستادگی شود. چون گازوییل در کشور ما لیتری 250 تومان بوده و این در حالی است که در ترکیه لیتری 7000 تومان است. طرف ترک یکبار دیگر نیز همین کار را در سال 1381 انجام داد که ایران روی مواضع خود ایستادگی کرد و ترکیه مجبور شد با ایران تعامل کند.
به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه ترکها مدعی بودند کامیونهایشان در ایران سوختگیری نمیکنند، پیشنهاد کردند برای حل مشکل تردد در مرز بازرگان، باک کامیونهایشان پلمپ شود که ایران ابتدا با این موضوع مخالفت کرد، اما در نهایت این پیشنهاد را پذیرفت.