کد خبر: ۶۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
اقدامات سازمان خصوصی سازی در راستای امور مربوط به امر به معروف و نهی از منکر تشریح شد.
اقدامات سازمان خصوصی سازی در راستای امور مربوط به امر به معروف و نهی از منکر


به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، سیدجعفر سبحانی طی گفتگویی با امور رسانه ای ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در خصوص اقدامات سازمان خصوصی سازی در راستای امور مربوط به امر به معروف و نهی از منکر گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان خصوصی سازی قدمت زیادی دارد که به صورت منسجم این اقدامات از سال 1393 در حال اجرا است و بر این اساس باید گفت با حضور مهندس پوری حسینی به عنوان رئیس این سازمان، اقدامات صورت گرفته در این رابطه با قوت بیشتری در حال انجام است.
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: در راستای اقدامات مرتبط با ستاد امر به معروف و نهی از منکر، جلسات این شورا در سازمان خصوصی سازی به صورت میانگین هر 45 روز یکبار در حال برگزاری است.
وی با بیان این که اقداماتی مانند برگزاری نماز جماعت، زیارت عاشورا و ... همانند سایر سازمانها و ادارات در سازمان خصوصی سازی نیز به صورت منظم در حال برگزاری است گفت: بر این اساس در این سازمان تلاش کرده ایم تا علاوه بر این اقدامات، کارهای جدیدی را نیز انجام دهیم.
سبحانی افزود: به عنوان مثال در سازمان خصوصی سازی ضوابط و شاخص هایی را در رابطه فعالین امر به معروف طراحی و تعیین کرده ایم و بر اساس آنها، اقدام به معرفی کارمندان و مدیرانی می کنیم که بیشترین نمره را در این شاخص ها کسب می کنند و مطابق آن نیز از آنها با ارائه لوح تقدیر و هدایایی، تقدیر و تشکر می کنیم.
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی ادامه داد: این کار باعث می شود تا افراد انگیزه بیشتری برای رعایت و عمل به مصداقهای تعیین شده پیدا کنند.
وی در مورد این شاخص ها گفت: رعایت شئونات اداری شامل وجدان کاری، حفظ اسرار اداری، انضباط عمومی، نظر مدیر مربوط، حضور به موقع در محل کار، تکریم ارباب رجوع، رعایت اصول صرفه جویی در امکانات اداری از جمله این موارد است که 50 درصد امتیاز دارد.
سبحانی افزود: شاخص رعایت شئونات اسلامی نیز از دیگر شاخص هایی است که صداقت، راستگویی، عدم افترا و غیبت و رعایت حجاب و عفاف اداری را شامل می شود و 25 درصد از امتیازات کل را به خود اختصاص می دهد.
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: شاخص تلاش مضائف هم با 25 درصد، یکی دیگر از شاخص های سه گانه ای است که کمک به سایر همکاران، ارائه پیشنهاد به بهبود کار و مشارکت فعال در برنامه های جمعی و جنبی را شامل می شود.
وی گفت: بر این اساس هر یک از کارمندان که بیشترین امتیاز را از این شاخص ها کسب کنند انتخاب و از آنها تقدیر و تشکر خواهد شد که در این راستا به صورت ماهانه یک کارمند و به صورت فصلی یکی از مدیران سازمان انتخاب می شود.
سبحانی همچنین یکی دیگر از اقدامات خوب صورت گرفته در این سازمان در راستای تکریم ارباب رجوع را تشکیل میز خدمت در این سازمان عنوان کرد و افزود: به دلیل اهمیتی که پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع دارد تلاش کردیم با تمام توان و استفاده از ظرفیتهای نیروی انسانی حاضر در این سازمان و همکاری مدیران، در این رابطه پیش قدم باشیم و به همین منظور در عمل با توجه به امکانات مناسب و مطلوبی که در سالن محل استقرار میز خدمت در نظر گرفته شده است رضایت بیشتری را از سوی مراجعین به سازمان مشاهده می شود.
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی ادامه داد: از سوی دیگر احصاء مصادیق امر به معروف و نهی از منکر و بومی سازی آن در این سازمان نیز یکی دیگر از این اقدامات است و تلاش کردیم در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در این سازمان، به صورت مشارکت محور و دریافت نظرات همکاران اقدام به انجام امور مختلف نماییم.
سبحانی در ادامه گفت: یکی دیگر از اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این سازمان تبیین و رعایت الگوی مصرف است که بویژه در زمینه مصرف آب، برق و گاز اقدامات خوب و موثری در این زمینه در سازمان خصوصی سازی انجام گرفته است.
وی همچنین از تشکیل گروه یاوران معروف به عنوان یکی دیگر از اقدامات خوب این سازمان در این زمینه یاد کرد و گفت: به مناسبتهای مختلف از جمله ماه مبارک رمضان نیز ویژه برنامه هایی در این سازمان صورت می گیرد، به عنوان مثال درج روزانه یک حدیث در نمایشگرهای طبقات و اینترانت داخلی، برگزاری مسابقات احکام و فرهنگی در میان دو نماز و ارائه هدیه به برگزیدگان، قرائت روزانه قرآن و برگزاری مسابقه فرهنگی با مبنا قرار دادن یکی از کتابهای استاد مطهری و ... از جمله این اقدامات است.
سبحانی همچنین گفت: در ابتدای هر سال نیز کلیه برنامه های ملی و مذهبی و مراسم مرتبط با آنها مشخص و برای اجرا، برنامه ریزی متناسب در رابطه با این مراسم صورت می گیرد.
دبیر شورای امر به معروف سازمان خصوصی سازی در پایان افزود: برای سال 97 نیز شورای امر به معروف 25 برنامه اجرایی و عملیاتی را مصوب نموده تا در طول سال به اجر درآید.
نام:
ایمیل:
* نظر: