کد خبر: ۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
وزارت صنعت اعلام کرد:
وزارت صنعت، معدن و تجارت در توضیحاتی اعلام کرد: نظر وزارت امور خارجه درباره صهیونیستی بودن شرکت فیلیپ موریس چه در دولت‌های گذشته و چه در این دولت، نداشتن دلیلی دال بر صهیونیستی بودن شرکت فیلیپ موریس است و تغییری در این نظر نشده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از سایت اقتصاد تهران، در این توضیحات آمده است:

«در جلسه‌ای با حضور وزیران اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و قائم‌مقام وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون اصل90 در خصوص مجوز واردات برای توزیع محصولات «فیلیپ موریس»، وزیر محترم اطلاعات اعلام کرد رأی کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین فصل‌الخطاب است و همه باید به آن تمکین نمایند. در این جلسه مطرح شده احترام به قانونی که خود مجلس شورای اسلامی تصویب نموده ملاک عمل دستگاه‌ها خواهد بود.

همچنین مطرح شد که کمیته به لحاظ شکلی رسمیت داشته و غیبت یک عضو در این جلسه نمی‌تواند رأی کمیته را مخدوش نماید. همچنین مخالفت یک عضو کمیته وقتی که همه اعضا حاضر نظر مثبت دارند، مشروعیت مصوبه را از بین نمی‌برد. کما اینکه شاید در مجلس شورای اسلامی هنگام تصویب قانونی تعدادی از نمایندگان غایب باشند یا مثلاً نظر رئیس مجلس یا کمیسیون تخصصی مخالف باشد ولی وقتی مصوبه‌ای از مجلس رأی اکثریت گرفت همه باید به آن احترام گذاشته و مصوبه قانونی است. همانطور که جناب آقای پورمختار رئیس محترم کمیسیون اصل90 نیز مطرح کرده است در این جلسه نظرات نمایندگان و وزرای محترم مطرح شد و هیچ تصمیم‌گیری خاصی انجام نشده است.

در خصوص مجوز شرکت «زرین تجارت» باید به این نکته اشاره کرد که در شرایط تحریم بسیاری از شرکت‌ها، نماینده رسمی در ایران ندارند و داشتن هرگونه نماینده را نیز تکذیب می‌کنند ولی عملا نمایندگی در کشور دارند که توضیح مفصل آن در کمیسیون ارائه شد.

نظر وزارت امور خارجه درباره صهیونیستی بودن شرکت فیلیپ موریس چه در دولت‌های گذشته و چه در این دولت، نداشتن دلیلی دال بر صهیونیستی بودن شرکت فیلیپ موریس است و تغییری در این نظر نشده است.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار