به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از خبرگزاری برنا در تهران؛ ابراهیم درستی نایب رییس اتاق اصناف تهران با اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به این موضوع که حمایت از تولید ، عرضه و مصرف کالای ایرانی در گرو تضمین فروش و بهبود فضای کسب و کار به دست می آید؛ در آغاز دوره جدید فعالیت هییت رییسه اتاق اصناف تهران ، برنامه هایی جهت اعتلای نام و نشان کالای ایرانی در دستور کار قرار داده ایم که در گام نخست روش های توسعه مهارت های بازاریابی ، فروش و خدمات پس از فروش را را واکاوی نموده و راهبرد های علمی ارایه خواهیم کرد و سپس با بهره گیری از ظرفیت های وزارت صنعت و دولت محترم ، با تدوین راهبرد های دانش بنیان برای تحقق اقتصاد مقاومتی ، حمایت از کالای ایرانی و رونق کسب و کار به ویژه در اصناف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
ابراهیم درستی اظهار داشت: نام و نشان تجاری، قرن ها است که به عنوان روشی برای تمایز کالاها از یک تولیدکننده نسبت به سایر تولیدکنندگان به کار گرفته می شود. بطوریکه افزایش قدرت نام تجاری جهت متمایز ساختن، به طور تاثیر گذاری می تواند مزایای قابل توجهی نظیر افزایش قصد خرید، هزینه ها ی کمتر ،افزایش فروش، اولویت بندی در قیمت محصولات و خدمات و همچنین وفاداری مشتری را ایجاد کند.
کارآفرین نمونه کشور گفت: در ایجاد نام و نشان تجاری باید از استراتژی های موفقی استفاده نمود. چرا که علامت تجاری به مسئله ای اساسی در خط مشی کالا تبدیل شده است و از طرفی، در بلندمدت تولید کالا با یک علامت تجاری، به سرمایه گذاری قابل توجهی، مخصوصاً در زمینه ی تبلیغات پیشبردی و بسته بندی نیاز دارد . بر این اساس نام و نشان تجاری یک تعهد ایجاد شده بوسیله ی یک واحد صنفی است تا بوسیله ی آن از مشتریان حمایت کند و نام تجاری نشان کیفیت و وعده به خریدار می باشد ، مانند طرح های خاص که مصرف کنندگان را به خرید خدمات و محصولات نام و نشان تجاری دار تشویق می نمایند.
ابراهیم درستی با اشاره به این مطلب که بسیاری از برنامه ریزان و سازمان دهندگان امروزه واقفند که نام و نشان تجاری می تواند بازده سرمایه گذاریشان را بهبود بخشد گفت: دانش نام و نشان تجاری دربرگیرنده ی آگاهی نام و نشان تجاری ، توسعه های نام و نشان تجاری ، درک احساسات مصرف کننده ، ترجیحات ، رفتارها می باشد و از عوامل مهم تغییرات جهانی که باعث شدند امروزه نام های تجاری اهمیت پیدا کنند می توان به : فروپاشی مرزهای بازار ،جهانی کردن و گسترش علایم تجاری جهانی ، افزایش بخش های بازار ، ایجاد تنوع و چرخه های حیات کوتاه تر، جذب بیشتر مشتری ، تجارت دیجیتالی ، عدم ثبات اقتصادی و ناپایداری بازار اشاره نموده و ارزیابی مشتری از نام و نشان تجاری شامل چهار بعد آگاهی ، تصور ( از نام و نشان تجاری ) ، کیفیت و وفاداری می گردد.
وی خاطرنشان کرد: وقتی یک واحد صنفی درک کرده که مأموریت نام تجاری آن، چه می باشد، این ادراک باعث می شود که کل فعالیت های صنف ، مسیر و جهت حرکت خود را بیابد. این مأموریت مجموعه ای از اصول و ضوابـط مورد نیاز را برای کل فعـالیت های آن تدوین می کند.