کد خبر: ۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
مدیرکل کمیته ملی طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری ایران گفت: 30 منطقه روستایی برای اجرای طرح ˈبوم گردیˈ گردشگری در استان های کشور شناسایی شده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛ ˈ محمدعلی فیاضیˈ در نشست ستاد هماهنگی سفر استان گلستان درگرگان با بیان اینکه کلبه های بوم گردی در این مناطق در حد استاندارد های لازم ایجاد می شود، افزود: در کلبه های بوم گردی تجهیزات مورد نیاز برای گردشگران داخلی و خارجی بمنظور بهره گیری از فضای گردشگری تامین می شود.
 
وی اضافه کرد: براساس برنامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کلبه های بوم گردی برای گردشگران با استفاده از مصالح ساختمانی سازگار با طبیعت در روستاها ساخته می شود.
 
فیاضی با اشاره به اینکه روستاهای کشور دارای طبیعت بکر و دست نخورده بوده و بیشتر مورد توجه گردشگران خارجی است، اظهارداشت: اجرای طرح بوم گردی در روستاها زمینه درآمد زایی بیشتر روستاییان را نیز فراهم می کند.
 
مدیرکل کمیته ملی طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان گلستان نیز دارای مناطق مهمی برای اجرای طرح بوم گردی در سه بخش ساحلی، جنگلی و کویری است.
 
*تصویب طرح ساماندهی جزیره آشوراده گلستان
 
فیاضی گفت: طرح ساماندهی جزیره آشوراده در استان گلستان به تصویب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رسیده است.
 
وی اضافه کرد: بزودی این طرح برای اجرا به استان گلستان ابلاغ می شود تا بتوانند مطابق با طرح های مطالعاتی ساماندهی آشوراده را اجرایی کنند.
 
رییس ستاد دایمی سفر استان گلستان نیز گفت: این استان دارای پتانسیل های خوبی در زمینه گردشگری و جذب مسافران داخلی و خارجی است هرچند این توانمندی ها در سطح ملی ناشناخته مانده است.
 
ˈرضا مروتیˈ اضافه کرد: مسوولان کشوری و ملی به خصوص سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید با کمک رسانه ملی برای شناساندن پتانسیل های طبیعی استان گلستان اقدام کنند.
 
معاون امور عمرانی استاندار گلستان افزود: اگرچه رسانه های داخل استانی یاور خوبی برای شناساندن مناطق گردشگری گلستان به مردم بودند، ولی همچنان نیازمند کار بیشتر از سوی رسانه ملی هستیم.
 
مروتی از فعالیت آژانس ها و تورهای گردشگری داخلی نیز انتقاد کرد و گفت: آژانس ها و تورهای گردشگری بیشتر فعالیت تبلیغی خود را در امر جذب مسافران به خارج کشور قرار داده اند.
 
وی افزود: این درحالی است که ما در داخل کشور مناطق پرجاذبه زیادی برای گردشگران داخلی و خارجی داریم که فعالیت تورها در جذب گردشگر و مسافر دراین بخش تاثیرگذار است.
 
معاون استاندار گلستان از طولانی شدن مصوبه ساماندهی جزیره آشوراده نیز انتقاد کرد و گفت: طرح مطالعاتی فاز اول این طرح به پایان رسیده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: منطقه ، گردشگری ، بوم گردی
نام:
ایمیل:
* نظر: