کد خبر: ۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
فرماندار خوسف گفت: فاضلاب، راه، آب، گازرسانی و ... مهمترین خواسته های مردم خوسف در سفر رئیس جمهور به استان است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مهر؛مهدی فرجامی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور به استان اظهارکرد: وزیر نیرو در این سفر مهمان شهرستان خوسف بوده که در این راستا مهمترین خواسته مردم بحث ایجاد فاضلاب است.

وی بیان کرد: شهر خوسف از حیث مسائل زیست محیطی مشکلاتی را داشته و با توجه به عدم امکان حفر چاه نیاز است بحث فاضلاب این شهرستان پیگیری شود.

فرجامی بیان کرد: بحث فاضلاب شهرستان به ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که ضروری است در پیوست بودجه ۹۴ قرار گرفته و یا در برنامه ششم توسعه دیده شود.

وی در خصوص ایجاد بیمارستان خوسف نیز افزود: ساخت بیمارستان در این شهرستان از مصوبات سفر دولت قبل بوده که هم اکنون عملیات ساخت و ساز آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت این پروژه یک میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان هزینه شده، گفت: تاکنون فنداسیون کار انجام و برای تکمیل نیاز است تا از اعتبارات طرح تحول نظام سلامت برای آن بودجه ای در نظر گرفته شود.

فرماندار خوسف در ادامه به وجود یک هزار و ۳۳۳ کیلومتر راه اصلی و فرعی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: متوسط راههای آسفالته استان ۵۰ درصد بوده در صورتی که این رقم برای شهرستان خوسف ۳۹ درصد است.

 وضعیت نامناسب راه های شهرستان

وی با بیان اینکه ۲۰ روستا در این شهرستان راه آسفالته ندارد، گفت: وضعیت راهها در این شهرستان مناسب نیست.

فرجامی با اشاره به وجود آبگرم لوت در این شهرستان گفت: از ۷۵ کیلومتر این راه ۲۰ کیلومتر فاقد آسفالت بوده که تاکنون از محل اعتبارات استانی یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی گفت: ادامه مسیر آبگرم به نایند سبب نزدیک شدن ۲۴۰ کیلومتر به استان یزد می شود که در سفر آقای نوبخت مقرر شده از محل اعتبارات کویری وزارت راه و شهرسازی به آن اختصاص یابد.

فرجامی با اشاره به تردد تریلی های حمل سنگ در مسیر خوسف به معدن قلعه زری نیز گفت: معدن از پتانسیل های بالای شهرستان بوده و نیاز به ۷.۵ میلیارد تومان برای تجهیز راهها دارد.

وی همچنین گفت: اتصال مسیر معدن به شهداد نیز موجب نزدیک شدن ۱۰۰ کیلومتری استان کرمان به خراسان جنوبی می شود و سبب رونق تجارت، ایجاد اشتغال، صرفه جویی در سوخت و امنیت کویر می شود.

وی در خصوص کمبود آب و خشک شدن چاههای کشاورزی و قنوات نیز بیان کرد: با توجه به خشک شدن چاههای کشاورزی نیاز به انتقال چاهها بوده که در این راستا باید اقداماتی انجام شود.

 لزوم توجه دولت به صنایع و معادن و شهرستان/ 70 درصد واحدهای صنعتی خوسف غیرفعال است

وی تکمیل استخر شنای شهرستان را نیز ضروری دانست و گفت: از محل اعتبارات ملی وزارت ورزش و جوانان ۱۵۰ میلیون تومان اختصاص داده شده و از محل ماده ۱۸۰ نیز امسال ۵۰۰ میلیون تومان داده شده است که ۲۵۰ میلیون تومان تاکنون اختصاص یافته و برای ادامه کار یک میلیارد تومان نیاز است.

فرجامی ایجاد مجتمع فرهنگی هنری ارشاد در شهرستان را نیز با توجه به قدمت فرهنگی شهرستان ضروری دانست و گفت: از سال ۸۴ احداث ساختمان این مجتمع با هزینه کرد یک میلیارد تومان آغاز اما به عنوان یک میراث فرهنگی باقی مانده و پیشرفتی ندارد.

وی داشتن یک مجتمع فرهنگی را نیاز مردم خوسف دانست و گفت: این پروژه یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

فرجامی عدم پوشش تلفن همراه در روستاهای پرجمعیت، گازرسانی به روستاهای بخش ماژان، براکوه و خوسف را نیز ضروری دانست و گفت: در دهستان خور با توجه به قرار گرفتن پایگاه هوایی از اولویت ها است.

وی همچنین از کمبود نقدیگی واحدهای تولیدی شهرستان نیز خبر داد و گفت: تنها ۳۰ درصد واحدهای تولیدی شهرستان فعال بوده و عملا از ۱۸ واحد تولیدی تنها پنج واحد فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: